یک دوربین حرفه‌ای جدید

بازار دیجیتال- مدل SLT-A۳۷ از سری ALPHA از جدیدترین دوربین‌های سونی با قابلیت تعویض لنز است که معرفی شده است. این دوربین از سری دوربین‌های DSLR مجهز به آینه است و دارای قدرت ۱۶ مگاپیکسل و سنسور APS-C CMOS است. SLT-A۳۷ توانایی عکاسی با فرمت خام RAW را دارد و می‌توان با آن تا حساسیت ۲۵۶۰۰ عکاسی کرد.فرمت عکس این دوربین هم JPEG (Standard, Fine), RAW, RAW+JPEG است. ضمن اینکه SLT-A۳۷ از فرمت غیرفشرده Rawهم پشتیبانی می‌کند. دوربین جدید سونی همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل با سرعت‌های ۶۰,۳۰ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد ۱۰۸۰×۱۴۴۰ پیکسل با سرعت‌ ۳۰ فریم بر ثانیه و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA در ابعاد ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد و دارای قابلیت ضبط صدا به صورت استریو دالبی دیجیتال است.در مورد لنز این دوربین هم باید بگوییم که،SLT-A۳۷ به لنزی با فاصله کانونی ۱۸-۵۵ میلیمتر با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال سه برابر مجهز است. حداکثر سرعت شاتر این دوربین هم یک به ۴۰۰۰ و حداقل سرعت آن ۳۰ ثانیه است.این دوربین قابلیت تراز سفیدی اتوماتیک را دارد.

قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت ۵/۵ فریم بر ثانیه، تجهیز به فلاش داخلی (Pop-up بالا جهنده) با برد ۱۲ متر با قابلیت نصب فلاش خارجی به صورت بی‌سیم و از طریق کفشک فلاش، تجهیز به تکنولوژی تشخیص چهره، تکنولوژی تشخیص لبخند و... از سایر ویژگی‌های این دوربین جدید است. ضمن اینکه این دوربین قابلیت عکاسی پانورامای سه‌بعدی را دارد.

این دوربین حرفه‌ای همچنین به یک صفحه نمایش ۲/۶ اینچی متحرک به سمت‌های بالا، پایین، عقب و جلو از نوع TFT Clear Photo LCD مجهز است.در مورد چشمی این دوربین هم باید بگوییم که این دوربین به یک چشمی الکترونیک ۰/۴۶ اینچی با کیفیت ۱.۴۴۰.۰۰۰ پیکسل از نوع SVGA Xtra Fine EVF با قابلیت بزرگنمایی ۱.۰۹ برابر و قابلیت پوشش‌دهی ۱۰۰ درصد میدان دید مجهز است.تجهیز به خروجی HDMI، خروجی USB، خروجی تلویزیون، میکروفن و اسپیکر داخلی و... از سایر ویژگی‌های این دوربین است. کارت‌های حافظه قابل پشتیبانی از این دوربین هم Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, SD, SDHC, SDXC است. یکی دیگر از قابلیت‌های این دوربین تجهیز به حسگر چرخشی برای چرخش خودکار صفحه نمایش (Orientation Sensor) است.

در مورد وزن این دوربین هم باید بگوییم که این دوربین بدون باتری و کارت حافظه ۴۴۸ گرم و با باتری و کارت حافظه ۵۰۶ گرم است.