خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند

بازار دیجیتال- اگر چه این روزها در بازار خرید و فروش کامپیوتر شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم، اما فعالان بازار می‌گویند، میزان تقاضا در بازار کامپیوتر و به ویژه لپ‌تاپ در حد قابل توجهی نبوده و کاهش قیمت‌ها منجر به رشد تقاضا در حدی که کسبه بازار انتظارش را داشتند، نشده است. محمد اورکی، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: گویا خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار هستند و به همین دلیل فعلا از خرید کالاهای مورد نیازشان خودداری می‌کنند.

به گفته وی، علت دیگر عدم تمایل خریداران به خرید کالا در شرایط فعلی این است که این شایعه در بازار به راه افتاده است که طی هفته‌های آینده قیمت‌ها روال نزولی خواهند داشت و به این ترتیب خریداران فعلا از خرید کالاها در بازار خودداری می‌کنند. به گفته وی، خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. چرا که اعتقاد دارند در روزهای آینده ورود تکنولوژی‌های جدیدتر باعث کاهش قیمت مدل‌های قدیمی می‌شود. همچنین کالاهای موجود که اکثرا قدیمی هستند باید با قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه شوند.

محمد سلیمیان، یکی دیگر از کسبه بازار هم می‌گوید: اگر چه طی مدت اخیر فعالان بازار نسبت به عرضه کالاهایشان در بازار اقدام کرده‌اند، اما این افزایش عرضه در مورد کالاهای مورد نیاز خریداران نبوده و در حقیقت کسبه همان کالاهای پشت ویترین را با اندکی کاهش قیمت به بازار مجددا تزریق کرده‌اند. به گفته این فعال بازار، خریداران مدت‌هاست در انتظار ورود مدل‌های ارزان قیمت به بازار هستند و این مدل‌های گران‌قیمت که اکثرا قیمتی در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا دارند، تغییر چندانی در وضعیت بازار ایجاد نمی کنند.

کاشانی، یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر هم با بیان این مطلب که فعالان بازار در انتظار پایان امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها هستند، گفت: معمولا چه بازار در حالت رکود باشد و چه رونق، از اوایل تیر ماه میزان تقاضا در بازار کامپیوتر افزایش یافته و این روند تا اواسط پاییز هم ادامه دارد.

به گفته این فعال بازار، در حال حاضر با توجه به روند نزولی قیمت‌ها و پیش‌بینی کارشناسان در مورد روند قیمت دلار و... به نظر می‌رسد بازار تابستانی کامپیوتر گرم و پررونق باشد. این فعال بازار همچنین افزود: به تازگی برخی از برندها ناچار شده‌اند به هر طریقی شده است لپ‌تاپ‌های ارزان و مینی‌لپ‌تاپ‌ها را که مورد تقاضای کاربران هستند، وارد بازار کنند تا به این ترتیب نیاز بازار رفع شود.