رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان مرکزی از دستگیری یک دانشجوی اخراجی که اقدام به ارسال پیامک با مضمون برنده‌شدن تخفیف شارژ و در نهایت کلاهبرداری از افراد می‌کرد، خبر داد. سرگرد نوروزی در تشریح خبر دستگیری کلاهبردار پیامکی گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت مبلغ ۱۲ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب وی ماموران اقدامات‌شان را برای واکاوی زوایای پنهان این حادثه آغاز کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌ها دریافتند که مقداری از برداشت غیرمجاز از طریق سیستم‌های کافی‌نت دانشگاه ارومیه است، گفت: با توجه به عدم‌رعایت نکات امنیتی در این کافی‌نت، شناسایی متهم ممکن نبود. رییس پلیس فتای استان مرکزی با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات بعدی دریافتند که متهم از دانشجویان اخراجی است،‌ گفت: با انجام تحقیقات تکمیلی سرانجام این متهم شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.

نوروزی افزود: متهم در بازجویی‌ها اقرار کرد که در ابتدا با معرفی خود به عنوان زن در چت‌روم‌ها، تلفن‌های افراد را به دست آورده و سپس با ارسال پیامکی به این افراد با مضمون برنده‌شدن تخفیف شارژ این افراد را به این سایت که بسیار شبیه به سایت اصلی بوده (فیشینگ) هدایت کرده و کلیه اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کرد.

رییس پلیس فتای استان مرکزی با بیان اینکه کارآگاهان با بررسی ایمیل و وب‌سایت متهم دریافتند که وی به بیش از ۴۰۰ نفر پیامک ارسال کرده است، گفت: در هماهنگی انجام شده با شرکت فروش شارژ مربوطه پیامکی مبنی بر برداشت غیرمجاز از افراد با این شیوه و تماس مالباختگان با پلیس فتا تاکنون ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند که از این روش مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

وی در این مورد به کاربران هشدار داد که قبل از پاسخ دادن به پیامک‌های ارسالی مبنی بر برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها نسبت به صحت آن اقدام کنند و در صورتی که این پیامک شما را به ورود به سایتی هدایت می‌کند اطمینان حاصل کنید که آن سایت همان آدرس اصلی باشد و از نشانه‌های درگاه‌های بانک به هنگام خرید اینترنتی دقت کنید چرا که تمامی آدرس‌ها با https آغاز می‌شود.

راه‌اندازی سرویس ویژه همراه اول به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

به مناسبت فرا‌رسیدن سالروز فتح خرمشهر و روز ایثار، مقاومت و پیروزی، همراه اول، از مشترکان خود دعوت کرده تا سالروز آزادی خرمشهر را با این اپراتور جشن بگیرند.

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: مشترکان همراه اول می‌توانند با ارسال کلمه KHORAM به شماره ۷۰۲۲ به عضویت همراهان خرمشهر در آیند. مشترکانی که علاقه دارند تنها به عضویت یکی از سرویس‌های ویژه جشن آزادی خرمشهر درآیند، می‌توانند کلمه کلیدی همان سرویس را به شماره ۷۰۲۲ ارسال کنند. این افراد می‌توانند برای دریافت «خنده‌های پشت سنگر» کلمه KHANDEH؛ برای دریافت سرویس «خاطرات مردان جنگ» کلمه KHATEREH؛ برای دریافت «خرمشهر در سینما» کلمه CINEMA و برای دریافت «سوالات مسابقه»؟ را به شماره ۷۰۲۲ بفرستند. مشترکان برای لغو هر سرویس در هر زمان می‌توانند کلمه OFF را با کلمه کلیدی سرویس ارسال کنند. برای مثال، لغو سرویس «خرمشهر در سینما» با ارسال CINEMA OFF به شماره ۷۰۲۲ امکان‌پذیر است.

هزینه حضور مشترکان در این جشن همراه اول برای هر بسته پیامکی ۵۰۰ ریال بوده و مشترکان در صورت فعال نگه داشتن تمامی سرویس‌ها تا پایان روز سوم خرداد، می‌توانند در قرعه‌کشی جوایز جشن آزادی خرمشهر شامل سکه طلا، دوربین، گوشی تلفن همراه، سیم‌کارت همراه اول و بسته‌های فرهنگی دفاع مقدس شرکت کنند.