رشد بازار کامپیوترهای شخصی در هند
بازار دیجیتال- تکنولوژی در هندوستان یک پدیده محبوب و دوست داشتنی است. حالا دیگر کامپیوترهای شخصی و موبایل‌های هوشمند به جزئی جدا نشدنی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند. درست به همین دلیل است که بازار کامپیوترهای شخصی در این کشور روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد که بازار کامپیوترهای شخصی در هندوستان در فصل اول سال ۲۰۱۲ شاهد رشد میزان فروش بوده است. بر اساس این گزارش، صادرات کامپیوترهای شخصی در هندوستان در اولین فصل امسال برابر۲/۶۳ میلیون دستگاه بوده است که این رقم نسبت به فصل چهارم سال ۲۰۱۱ رشد ۷/۷ درصدی و نسبت به فصل اول سال ۲۰۱۱ هم رشد ۳/۵ درصدی داشته است.
«راجا کومار» یکی از تحلیل‌گران IDC در هندوستان در این مورد می‌گوید: «رشد حجم صادرات کامپیوترهای شخصی نشان می‌دهد که میزان مصرف این محصولات و البته سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های مرتبط با آنها در ماه‌های اخیر در این کشور افزایش پیدا کرده است. در این میان کامپیوترهای جعبه سفید (اسمبل شده در هندوستان) طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند و در حال حاضر چیزی در حدود 37 درصد از بازار کامپیوترهای شخصی در هند را در اختیار دارند».
نکته جالب درباره بازار کامپیوترهای شخصی در هندوستان این است که بازار این محصولات در سال‌های اخیر در مناطق غیرشهری و حومه شهرها رونق بیشتری داشته است و این می‌تواند نشانه خوبی برای رشد صنعت تکنولوژی در این کشور باشد.
جدول تولیدکنندگان پرفروش کامپیوترهای شخصی و سهم آنها از کل صادرات این محصولات به هند در فصل اول سال 2012