اتحادیه فناوران رایانه استان تهران مجوز می‌دهد،حمایت نمی‌کند

بازار دیجیتال- این روزها در بازار خرید و فروش کامپیوتر شاهد بروز اتفاقات جدیدی هستیم. یکی از این اتفاقات این است که اتحادیه تصمیم جدی گرفته است تا تمام واحدهای فروشگاهی را ملزم به دریافت مجوز و پروانه کسب از اتحادیه کند و اعلام کرده است که واحدهای فاقد پروانه نمی‌توانند طرح شبنم دریافت کنند و در نتیجه از فعالیت آنها در بازار جلوگیری می‌شود. این درحالی است که فعالان بازار معتقدند دریافت این مجوز و عضویت در اتحادیه هیچ کمکی به کسبه نکرده و تنها یک اهرم است برای اتحادیه تا به این وسیله کسبه بازار را زیر نظر داشته باشد و روی کار آنها و نحوه معاملات آنها نظارت داشته باشد. در رابطه با این موضوع گفت‌وگویی با یکی از کسبه بازار که از قضا دارای مجوز کسب از اتحادیه فناوران رایانه استان تهران نیز هست داشتیم که می‌خوانید:

اتحادیه اعلام کرده است که به واحدهای فروشگاهی فاقد مجوز، طرح شبنم ارائه نمی‌کند و در مقابل فعالیت این واحدها مانع ایجاد می‌شود. آیا این موضوع باعث نشده است که برخی از فروشگاه‌های بدون مجوز از ترس ماندن کالاها روی دستشان نسبت به فروش کالاها اقدام کنند؟

چرا.این موضوع و فشارهای ناگهانی اتحادیه باعث شده است گروهی ناچار شوند کالاهای خود را با ضرر به بازار عرضه کنند. البته ما فکر می‌کنیم اتحادیه نمی‌تواند جلوی فعالیت واحدهای فروشگاهی را بگیرد و این امکان وجود دارد که اتحادیه یا سازمان‌های مربوطه تسهیلاتی فراهم آورند تا همه واحدهای فروشگاهی با سهولت بیشتری نسبت به عضویت اتحادیه اقدام کنند. زیرا این خواسته قلبی اتحادیه است که همه فروشگاه‌ها مجوز این اتحادیه را کسب کنند تا به این ترتیب اتحادیه نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد.

در قبال دریافت این مجوز از اتحادیه، حمایتی هم از کسبه بازار می‌شود؟

خیر. همانطور که گفتم اتحادیه تنها برای کامل کردن اطلاعات خود از کسبه و موضوعات دیگر می‌خواهد که تمام واحدهای فروشگاهی دارای مجوز باشند. ولی تا کنون هیچ حمایتی، چه در زمینه مالیات و چه در سایر موضوعات از فعالان بازار که مجوز و پروانه کسب اتحادیه را دارند صورت نگرفته است.