بازار دیجیتال- با وجودی که این روزها در بازار خرید و فروش لپ‌تاپ، همچنان شاهد کاهش موجودی لپ‌تاپ، به ویژه در مورد برخی از برندها و مدل‌های ارزان قیمت هستیم؛ اما به هر حال برندهایی همچنان در این آشفته بازار عنوان پرفروش و محبوب را یدک می کشند.

بر اساس اعلام فعالان بازار، برندهایی که عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت‌تری هستند تا سایر برندها در این بین محبوبیت بیشتری دارند تا برندهای عرضه کننده لپ تاپ‌های جدید یا گران قیمت!
بر اساس اعلام فعالان بازار،در حال حاضر برندهایی نظیر ایسوس و ام‌اس‌آی که از لحاظ موجودی کامل تر از سایر برندها هستند در رده محبوب‌های بازارند و برندهایی نظیر سونی و اپل که طی یکی دو سال اخیر رشد خوبی از لحاظ تقاضا داشتند و رتبه محبوبیت آنها در حال افزایش بود، مجددا به رده‌های پایین‌تر بازار نزول کردند.
همچنین بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی، در بازار نوت بوک در حال حاضر برند ایسوس در رتبه محبوب‌های بازار قرار دارد و توانسته است در هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری۷/۲۴درصد از سهم محبوبیت بازار را در اختیار بگیرد. این درحالی است که سهم محبوبیت این برند در هفته سوم آبان ماه سال ۹۰ در حدود ۱/۲۰درصد از کل بازار بوده است.
پس از این برند هم برند DELL با سهم محبوبیت 8/22درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه دوم بازار ایستاده است. سهم محبوبیت این برند در هفته سوم آبان ماه سال 90 در حدود 2/26 درصد بوده است.
SONY نیز که مدت‌ها در رتبه دوم بازار لپ‌تاپ ایستاده بود اینک با کسب ۸/۱۷ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه سوم محبوب‌های بازار ایستاده است. این در حالی است که سهم محبوبیت این برند در هفته سوم آبان ماه سال ۱۳۹۰ در حدود ۹/۲۲درصد بوده است.
برند ACER هم در رتبه چهارم محبوب‌های بازار قرار دارد.سهم محبوبیت این برند در بازار داخلی 1/13 درصد است که در مقایسه با هفته سوم آبان ماه 90 کاهش یافته است، چرا که سهم محبوبیت این برند در هفته سوم آبان ماه سال 90 در حدود 8/14 درصد بوده است.
در رتبه پنجم هم برند فوجیتسو با سهم محبوبیت ۸/۸ درصد ایستاده است. به گفته فعالان بازار برندهایی نظیر آی بی ام لنوو، اپل، توشیبا که تا پیش از این در رده محبوب‌های بازار بودند به دلایلی از جمله رشد قیمت‌ها و کاهش موجودی در بازار محبوبیت گذشته را ندارند.