بازار دیجیتال- بازار تلویزیون یکی از پررونق‌ترین بازارهای لوازم مصرفی الکترونیک در سرتاسر جهان است و به همین دلیل معمولا نوسان‌های زیادی را تجربه می‌کند. کارشناسان و فعالان بازار حالا معتقدند که بازار جهانی انواع تلویزیون در سال 2012 هم شرایطی مشابه سال گذشته میلادی خواهد داشت.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتیNPD DisplaySearch در این زمینه نشان می‌دهد که صادرات جهانی تلویزیون برای دومین سال متوالی ثابت خواهد ماند. به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود صادرات جهانی تلویزیون در سال ۲۰۱۲ به بازارهای توسعه یافته‌ای مانند اروپای غربی و ژاپن کاهش سالانه ۱۱ درصدی داشته باشد. این در حالی است که این گزارش برای بازارهای نوظهور و در حال توسعه کاهش سالانه ۸ درصدی را نشان می‌دهد. به طور کلی، اما این کارشناسان درباره اینکه تلویزیون‌های LCD همچنان سهم بازار تلویزیون‌های CRT و پلاسما را به خودشان اختصاص داده و رشد می‌کنند، توافق نظر دارند.
«پل گاگنون» یکی از تحلیل‌گران این موسسه تحقیقاتی در این مورد می‌گوید: «مصرف‌کنندگان در بازارهای توسعه یافته همچنان با احتیاط خرید می‌کنند. در واقع، تغییر قیمت‌ها تاثیر زیادی بر قدرت خرید مصرف‌کنندگان گذاشته است. با این حال این روزها شرکت‌های تولید کننده بیشتر به سود حاصل از فروش خودشان اهمیت می‌دهند و این موضوع می‌تواند باعث افزایش کاذب قیمت‌ها بشود و در نهایت روی میزان تقاضای کاربران تاثیر بگذارد.»
با وجود آنکه بازار جهانی تلویزیون هیچ رشدی را در این دو سال اخیر تجربه نکرده و روند ثابتی را طی کرده است، اما بازار تلویزیون‌های LCD همچنان به رشد خودش ادامه داد و سهم بیش از ۵/۸۸ درصدی از کل بازار جهانی تلویزیون را تا پایان سال ۲۰۱۲ در اختیار خواهد گرفت. این سهم اما در سال ۲۰۱۱ برابر ۵/۸۲ درصد بوده است و تا سال پایان سال ۲۰۱۲ رشد بیش از ۹۰ درصدی خواهد کرد. در مقابل، اما انتظار می‌رود تلویزیون‌های پلاسما در سال ۲۰۱۲ تنها ۳/۵ درصد از کل صادرات جهانی تلویزیون را در اختیار بگیرد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۰ برابر ۴/۷ درصد بوده است.
صادرات جهانی انواع تلویزیون‌های LCD در سال 2012 با رشد 7 درصدی به 220 میلیون دستگاه می‌رسد که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2013 به 241 میلیون دستگاه برسد. این گزارش اما نشان می‌دهد که صادرات جهانی تلویزیون‌های پلاسما با کاهش 24 درصدی در سال 2012 به 1/13 میلیون دستگاه برسد که این رقم در سال 2015 به کمتر از 3 میلیون دستگاه سقوط خواهد کرد. تکنولوژی جدید تلویزیون‌های صفحه تخت OLED در اندازه‌های بزرگ در سال 2012 فروش نسبتا خوبی خواهند داشت، اما حجم صادرات آنها به کمتر از 50 هزار دستگاه خواهد رسید.
سهم تلویزیون‌های با پس زمینه LED از بازار تلویزیون‌های LCD در سال ۲۰۱۲ به ۱/۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۱ برابر ۳/۴۵ درصد بوده است. فعالان بازار معتقدند که بزرگ‌ترین دلیل این موضوع ادامه روند کاهش قیمت این تلویزیون‌ها و از طرفی افزایش میزان تقاضا برای خرید آنها است.
تلویزیون‌های سه بعدی هم همچنان پرطرفدارند، تا جایی که کارشناسان NPD DisplaySearch انتظار دارند که صادرات جهانی این تلویزیون‌ها تا پایان سال 2012 با افزایش سالانه 90 درصدی به 64 میلیون دستگاه برسد. این رقم اما در سال 2011 برابر 24 میلیون دستگاه بوده است. پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات این تلویزیون‌ها در چین و اروپای غربی در سال 2012 با رشد 25 درصدی و در اروپای شرقی با رشد 20 درصدی همراه شود.