ساعتی که پیامک دریافت می‌کند

ابداع نخستین ساعت‌های مچی قرن بیست‌ویکم که پیام متنی نشان می‌دهند و از طریق بلوتوث با تلفن‌های هوشمند مرتبط می‌شوند با کمک‌های سرمایه‌گذاران اینترنتی تحقق یافت. ساعت‌های بلوتوث که می‌تواند با تلفن همراه مرتبط شده و پیام‌های متنی نشان دهد، موسیقی را کنترل کند، پیش‌تر مورد استفاده قرار گرفته بود؛ اما موفقیت آن کم بود، اما وقتی مخترعان وعده دادند که در صورت در اختیار داشتن سرمایه لازم این نوع ساعت‌ها را ابداع می‌کنند، کمک‌های بسیاری از طریق اینترنت به سوی آنها روانه شد.

این گروه امیدوار بودند که ۱۰۰ هزار دلار در یک ماه جمع کنند؛ اما این مبلغ را تنها در چند ساعت به دست آورند. اکنون با گذشت سه هفته خالقان نخستین ساعت‌های متنی ۱۰ میلیون دلار سرمایه در بانک و ۸۵ هزار مشتری آماده برای دریافت ساعت‌های خود دارند.

این ساعت‌ها از فناوری صفحه جوهر الکترونیکی استفاده می‌کنند و کاربران می‌توانند، به واسطه برنامه‌های اجرایی با آن روی تلفن‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل آندروید و آی‌فن مرتبط شوند. براساس درخواست این مخترعان در اینترنت سرمایه‌گذاران این پروژه می‌توانستند از یک تا هزاران دلار به این پروژه کمک کنند، حتی برخی از طرفداران آن اظهار کردند که ۱۰ هزار دلار پرداخت می‌کنند تا این ساعت‌ها به واقعیت تبدیل شود. افرادی که بیش از ۱۰۰ دلار به این پروژه کمک کردند یک ساعت رایگان دریافت خواهند کرد.

طراحان این پروژه اظهار کردند که این ساعت‌ها نخستین ساعت‌هایی است که برای قرن بیست‌ویکم طراحی شده است، کاربران می‌توانند مدل صفحه ساعت خود و برنامه‌های اجرای ارتباطی ساعت با تلفن را از اینترنت دانلود کنند. این ساعت مجهز به بلوتوث به عنوان یک فناوری رادیویی، سیستم هشدار به کاربر برای پیام‌های ارسالی از طریق لرزش و برنامه‌های اجرایی است که به این ساعت حیات می‌بخشد. براساس گزارش دیلی میل، دوچرخه‌سواران می‌توانند از این ساعت به‌عنوان رایانه دوچرخه استفاده کند و به GPS

(سیستم موقعیت‌یابی جهانی) تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند. این ساعت از طریق بلوتوث به تلفن همراه هوشمند مرتبط شده و به کاربر پیام‌های دریافتی را از طریق لرزش اطلاع می‌دهد.