یک مانیتور جدید برای کاربران حرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکت ایسوس به‌تازگی محصولی جدیدی در رده صفحه نمایش‌های حرفه‌ای خود به بازار ارائه کرده است که در نوع خود بسیار جالب است. این صفحه نمایش ۲۴ اینچی که از حداکثر دقت ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند مجهز به یک پنل IPS با نور پس زمینه LED است که این موضوع علاوه بر کاهش توان مصرفی، افزایش میزان کنتراست را به همراه دارد که به علت استفاده از دیود نوری به جای CCFL برای تامین نور مورد نیاز ایجاد تصویر، باعث افزایش دید عمودی این مانیتور به علت ساختار خاص پنل IPS شده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، این مانیتور در رده Pro Art این شرکت قرار می‌گیرد. پس با توجه به این موارد باید بیش از همه موارد در زمینه بهبود رنگ‌ها و نمایش بهتر رنگ‌ها روی آن تمرکز شده.

طبق تست‌ها PA۲۴۸Q قادر به پوشش ۱۰۰ درصدی محدوده sRGB‌ است که این موضوع از اهمیت بالایی برای گرافیست‌ها و کاربران حرفه‌ای برخوردار است. ایسوس برای هرچه کاربردی‌تر شدن این محصول از فناوری کاربردی Quick Fit در آن استفاده کرده است که این موضوع امکان مدیریت و نمایش بهتر تصاویر در سایز‌های مختلف استاندارد چاپ را به کاربر می‌دهد.

اما این تمام ماجرا نیست چون PA۲۴۸Q یک ویژگی جدید دارد که در هیچ یک از محصولات همرده خود دیده نمی‌شود و آن تعبیه پورت USB۳ برای انتقال سریع اطلاعات و نصب راحت وسایل ذخیره‌سازی بدون نیاز به استفاده از پورت‌های پنل پشتی یا جلویی کیس است. در کنار این موارد ویژگی‌های کاربرد دیگری مانند Splendid Video Intelligence، PIP و PBP هم برای استفاده بهتر کاربر در نظر گرفته شده است.