بدون پروانه‌ها بیشتر می‌فروشند!

بازار دیجیتال- بازار خرید و فروش کامپیوتر، در روزهای اخیر با رشد تقاضا مواجه شده است. علاوه بر این فعالان بازار هم نسبت به تزریق کالاهایی که تاکنون در انبار فروشگاه‌ها نگهداری می‌شدند اقدام کرده‌اند که البته این اتفاقات بی‌دلیل نیست. به گفته فعالان بازار، در هفته گذشته با تثبیت نرخ دلار ازاد روی رقمی حدود یک هزار و ۶۵۰ تومان و در پی رشد تقاضا برای کالاهای بازار کامپیوتر، به ویژه نوت بوک، فروشندگان نسبت به تزریق کالاهای‌شان در بازار اقدام کرده‌اند. علیزاده، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید، حدود یک هفته است که در بازار خرید و فروش کامپیوتر شاهد تغییر و تحولاتی هستیم که تند شدن روال معامله کالا در بازار نسبت به سابق یکی از این اتفاقات است.

وی افزود، البته این نگرانی نزد عرضه‌کنندگان کالا و فروشندگان بازار وجود دارد که طی روزهای آینده در بازار با رشد مجدد نرخ دلار آزاد مواجه شویم. اما به هر حال ناچاریم با روند روز بازار حرکت کنیم.

نجفی، یکی دیگر از فعالان بازار هم می‌گوید، در حال حاضر همچنان گروهی از فعالان بازار از عرضه کالاهایشان در بازار خودداری می‌کنند و سعی می‌کنند کمی دست به عصاتر حرکت کنند. ولی به هر حال تغییر جبهه گروه دیگری از کسبه بازار باعث بروز تغییراتی در بازار شده است.

مقامی یکی دیگر از فعالان بازار هم می‌گوید، تا حدود زیادی ورود مدل‌های جدید باعث شده است که فروشندگان بازار کامپیوتر نسبت به عرضه کالاهای خود در بازار اقدام کنند.

چرا که با ورود مدل‌های جدید، مدل‌های قدمی‌تر آرام آرام در ردیف کالاهای از رده خارج قرار می‌گیرند و از قیمت آنها کاسته خواهد شد. به همین دلیل، تعداد زیادی از فعالان بازار کالاهای خود را به فروش رساندند.

یک فعال دیگر هم می‌گوید، در روزهای اخیر فشارهایی که از ارگان‌های مربوطه به بازار وارد شده است باعث شده است که گروهی از فعالان بازار، به ویژه آن دسته که فاقد جواز کسب و پروانه کسب از اتحادیه هستند نسبت به فروش کالاهای خود عجله بیشتری داشته باشند.

به گفته وی، اتحادیه روی مجوز گرفتن واحدهای بدون پروانه کسب حساسیت زیادی به خرج می‌دهد و حالا قرار براین است که گویا اقداماتی در رابطه با واحدهای بدون پروانه انجام شود. به همین دلیل این دسته از فعالان بازار در به فروش رساندن کالاهای خود سرعت بیشتری به خرج می‌دهند. این فعال بازار می‌گوید، با توجه به اتفاقاتی که در بازار افتاده است به احتمال زیاد طی هفته‌های آینده در بازار شاهد تغییرات بیشتری خواهیم بود.