شرکت کره‌ای ال‌جی به منظور رقابت با همتای کره‌ای خود، دو گوشی هوشمند جدید معرفی کرده که هر دو با شبکه‌های نسل سوم سازگارند و برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند. اگرچه سامسونگ برای معرفی گوشی Galaxy SIII از چندماه پیش خبرداده بود و طی مراسمی در لندن از گوشی خود رونمایی کرد، اما ال‌جی خیلی بی‌سروصدا تنها یکی دو روز پس از سامسونگ اقدام به معرفی گوشی‌های جدید خود کرد.

LTE۲ یکی از گوشی‌هایی است که با سرویس‌های شبکه نسل چهارم سازگار است و از شبکه‌های CDMA پشتیبانی می‌کند.نمایشگر این گوشی ۵/۴ اینچی لمسی خازنی از نوع True HD-IPS LCD است. بنابراین قادر است تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی نمایش دهد و از ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر نمایشگر ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل است و تصاویر را با کیفیت عالی نمایش می‌دهد.

حافظه داخلی گوشی فقط دو گیگابایت RAM است، اما با کارت microSD امکان ارتقای حافظه را دارد. پشتیبانی از اتصالات Wi-Fi، بلوتوث نسخه ۳/۰ و microUSB از امکانات این گوشی به شمار می‌رود. دوربین LTE۲ ۸ مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۲۴۴۸×۳۲۶۴ پیکسل، زوم خودکار، فلش LED، قابلیت نشانگذاری تصاویر، تشخیص صورت و لبخند ثبت کند و امکان ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را دارد. سیستم عامل این گوشی نسخه ۴.۰ آندروید است و از مرورگر HTML و Adobe Flash بهره می‌برد.

P۹۳۶ به لحاظ طراحی شباهت زیادی به گوشی Galaxy SIII دارد، اما ضخامت بیشتری برای این گوشی در نظر گرفته شده است.ابعاد این گوشی ۵/۱۰×۹/۶۷×۹/۱۳۳ میلی‌متر است و ۱۳۵ گرم وزن دارد. نمایشگر این گوشی هم HD-IPS LCD است و از ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند.صفحه نمایش همانند LTE۲ ، ۵/۴ اینچی با وضوح ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل است و از جک صوتی ۵/۳ میلی‌متری بهره می‌برد.

حافظه داخلی این گوشی ۴ گیگابایت است و یک گیگابایت RAM دارد.پشتیبانی از اتصالات Wi-Fi، بلوتوث ۳.۰، microUSB، دوربین ۸ مگاپیکسلی با زوم خودکار و فلش LED ، قابلیت نشانگذاری تصاویر و تشخیص صورت و لبخند و امکان تصویربرداری با

کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل از دیگر امکانات این گوشی به شمار می‌رود. دوربین ثانویه گوشی هم ۳/۱ مگاپیکسلی است و از نسخه ۲.۳.۶ سیستم‌عامل آندروید بهره می‌برد.