ساخت محصولات لمسی هوشمند برای درک فرامین انسان

دانشمندان با ابداع محصولات هوشمند الکترونیک که قادر به درک تماس انسان و دریافت مفهوم و معنای فرامین مختلف هستند، گام بلندی در جهت ارتقای فناوری‌های به کار گرفته شده در عرصه رایانه و الکترونیک برداشته‌اند.به عنوان مثال از این طریق می‌توان دستگیره دری را طراحی کرد که براساس نحوه تماس دست و مدل برنامه‌ریزی شده قبلی قفل شده یا باز می‌شود. همچنین می‌توان گوشی‌های هوشمندی طراحی کرد که اگر کاربر انگشت اشاره خود را به علامت سکوت به طور افقی بر روی لبانش قرار دهد، در وضعیت سکوت قرار بگیرد.کاربرد دیگر این فناوری لمسی طراحی مبل‌هایی است که وقتی انسان بر رویشان قرار می‌گیرد با درک شرایط وی نور اتاق را کم کرده وشرایط را برای استراحت فرد آماده می‌کنند. این فناوری که Touché نام دارد، فناوری لمسی پیشرفته‌ای است که توسط محققان دانشگاه‌های کارنگی ملون، پیتسبورگ و دیزنی ریسرچ ابداع شده است.

این فناوری لمسی در صورت به‌کارگیری در اشیا و ابزار مختلف به آنها امکان می‌دهد با درک مفهوم ضمنی حرکات و رفتارهای انسان، عکس‌العمل مناسب را در محصولات و ابزار مختلف به وجود آورند. در این فناوری به جای ارسال سیگنال‌های الکتریکی قابل انتقال از طریق تماس، سیگنال‌های ارسالی در فرکانس‌های مختلف بررسی شده تا واکنش‌های هوشمندی هم در مقابل ارائه شود.

در نتیجه از این طریق دستگاه‌ها نه تنها در برابر لمس واکنش نشان می‌دهند، بلکه می‌توانند در واکنش به حرکات و ژست‌های مختلف انسان‌ها واکنش نشان دهند. این کار تنها از طریق یک الکترود حسگر صورت می‌گیرد که در دستگاه‌های مختلف تعبیه می‌شود. هنوز مشخص نیست استفاده از این فناوری چه زمانی برای عموم ممکن می‌شود.