بازار دیجیتال- اشکالات فراوان در طراحی سایت و محتوای سایت رفاهی که برای انصراف یا عدم انصراف دریافت‌کنندگان یارانه طراحی شده، بسیاری را به اشتباه انداخته و انتقادات فراوانی را موجب شده است.

در روزهای اخیر بسیاری از خوانندگان روزنامه طی تماس‌های مختلف از مشکلاتی که هنگام مراجعه به این سایت مواجه شده‌اند، ابراز نارضایتی کردند.
بسیاری از آنان معتقد بودند که سرانجام و پس از مراجعه متعدد به این سایت متوجه نشده‌اند که بالاخره انصراف از دریافت یارانه برای آنها محاسبه شده یا عدم انصراف.
صادق شاه‌میری یک کارشناس فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای‌اقتصاد رابط کاربری ضعیف و پیچیده کردن موضوعی ساده برای مردم و همچنین طراحی فنی ناشیانه را بزرگترین مشکل این سایت ذکر کرده است.
به گفته وی این سایت آنچنان ضعیف طراحی شده که زیبنده یک سایت دولتی با دربرگیری میلیونی مردم نیست. این سایت که از چند صفحه اچ تی ام ال ساده تشکیل شده اما طراحی این سایت به گونه ای است که فایل های ساده به صورت دینامیک از سرور فراخوانی می شود و استفاده از فرم های متعدد باعث افزایش بار سرور شده است و این باعث افزایش ترافیک مضاعف سایتی می‌شود که خود به دلیل مراجعه بسیار مردم زیر فشار قرار دارد.


این کارشناس فناوری اطلاعات می‌گوید:‌ از همان ابتدای ورود سایت طراحی کپچا یا درج اعداد برای چنین سایتی غیرضروری و مزاحم مراجعه سریع مردم است. پس از این ورود مردم به سایت اصلی بسیار کند و با تاخیر زیاد صورت می‌گیرد.به جز این ادبیات نوشته شده روی سایت به جای توضیح ساده موضوع بیشتر موجب پیچیده شدن و بدفهمی شده و به همین دلیل میزان اشتباهات و شک و شبهه مردم بسیار است. خصوصا در نهایت چه مردم انصراف و چه عدم انصراف را انتخاب کنند با پیغام «انصراف از دریافت رایانه» روبه‌رو می‌شوند که سردرگمی بیشتر را در پی دارد. این کارشناس خاطرنشان می‌کند که سازمان هدفمندی می‌توانست به جای چهارفرم جداگانه از یک فرم ساده چهار گزینه‌ای استفاده کند خصوصا آنکه یارانه با بسیاری از مردمی سروکار دارد که هنوز نمی‌توانند به خوبی از کامپیوتر و اینترنت بهره بگیرند. وی می‌افزاید: اگر خود مسوولان یک بار به این سایت مراجعه می‌کردند متوجه این مشکلات می‌شدند.