یک لپ‌تاپ حرفه‌ای برای دوستداران موسیقی

بازار دیجیتال- ایسوس یک لپ‌تاپ صفحه بزرگ را برای کاربرانی که مشتاق به استفاده از این لپ‌تاپ‌ها هستند به بازار عرضه کرده است. این لپ‌تاپ که علاوه بر اینکه به صفحه نمایش بزرگ .۴/۱۸ اینچی مجهز است، دارای ویژگی‌هایی چون، طراحی ظاهری زیبا است.

لپ‌تاپ مذکور که در ردیف باقابلیت‌های بازار هم قرار دارد به پردازنده Intel ۷۴۰QM ۱.۷۳GHz Core i۷ ۲.۹۳ GHz، رم هشت گیگابایتی از نوع DDRIII و دو عدد هاردیسک ۵۰۰ گیگابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه مجهز است.

کارت گرافیک این لپ‌تاپ حرفه‌ای هم Nvidia GeForce GT۳۳۵M DDR۳ VRAM ۱۰۲۴ MB UpTo ۴۰۹۶ MB است.

در مورد صفحه نمایش این لپ‌تاپ باید بگوییم که صفحه نمایش ۴/۱۸ اینچی Full HD ۱۰۸۰p این دستگاه دارای ضریب ابعاد ۱۶:۹ بوده و زاویه دید بسیار بالایی داشته و تصاویری بسیار شفاف، روشن و زیبا تولید می‌کند. البته متاسفانه صفحه نمایش به‌صورت براق بوده به همین دلیل کار کردن با آن در زیر تابش مستقیم نور آفتاب خیلی راحت نیست.

از لحاظ پورت‌ها هم، NX۹۰ بسیار کامل است. این لپ‌تاپ دارای دو پورت USB ۳.۰، یک پورت USB ۲.۰، یک پورت ترکیبی USB eSATA، پورت HDMI، پورت VGA، پورت شبکه، و یک Blu-ray مجهز است. همچنین در بالای صفحه نمایش یک وب کم ۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

تجهیز به BlueRay، شبکه بی‌سیم Wireless، باتری شش سلولی ۵۶۰۰mAh ۶۳Whrs Lithium-Ion Battery و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

در مجموع NX۹۰ لپ‌تاپی شکیل است که می‌تواند نظر کاربران حرفه‌ای و به ویژه دوستار به موسیقی را به خود جلب کند. علت هم به کار بردن اسپیکرهای قدرتمند در این لپ‌تاپ است. شاید بکار بردن لغت «لپ‌تاپ» برای چنین دستگاهی زیاد مناسب نباشد و بیشتر می‌توان آن را یک کامپیوتر رومیزی دانست. به بیان بهتر NX۹۰ ترکیبی از کامپیوتر، لپ‌تاپ، تلویزیون و سیستم صوتی استریو است و به جرات یکی از بهترین دستگاه‌های دیجیتال موجود در بازار است.

در مجموع، کیفیت بالای ساخت، طراحی بسیار شیک و مدرن با بدنه آینه‌ای زیبا، تجهیز به اسپیکرهای با کیفیت و قدرتمند، استفاده از دو تاچ پد در دو طرف صفحه کلید، تجهیز به دو هارد دیسک مجزای ۵۰۰ گیگابایتی، عملکرد قوی با برخورداری از پردازنده Intel Core i۷ و حافظه رم و هارددیسک با ظرفیت بالا، تجهیز به صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت Full-HD از نقاط قوت و در مقابل وزن زیاد و عدم تجهیز کیبورد به نور پس زمینه از نقاط ضعف این لپ‌تاپ است.

این لپ‌تاپ ۳/۴ کیلوگرمی با قیمتی حدود دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و با ضمانت شرکت ویستا به بازار عرضه شده است.