تحقیقات نشان داده که سهم آندروید گوگل در بازار آمریکا با افزایش فوق‌العاده‌ای همراه شده است. در بازار جهانی سیستم‌عامل آندروید گوگل به دلیل رشد فوق‌العاده‌ای که در بازار موبایل داشت، توانست سهم خود را به شدت افزایش دهد. در میان تولیدکنندگان تلفن همراه، سامسونگ توانست ۲۶ درصد سهم بازار تلفن همراه در آمریکا را به خود اختصاص دهد.

بر اساس گزارش کامسکور، ۵۱ درصد مردم در آمریکا کاربر گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندروید هستند، در حالی که این رقم برای گوشی آی فون ۳۰ درصد اعلام شده است. در طول سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۲ تعداد کاربران تلفن همراه در آمریکا به ۲۳۴ میلیون نفر رسید.

در این میان سامسونگ بالاترین سهم را با ۲۶ درصد به خود اختصاص داد و ال جی با ۳/۱۹ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. بر اساس این گزارش اپل با ۱۴ درصد سهم جایگاه سوم و موتورولا و HTC به ترتیب با ۸/۱۲ و ۶ درصد جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. گزارش ها حاکی است بیش از ۱۰۶ میلیون نفر در آمریکا گوشی هوشمند دارند.

در این بازار سهم شرکت کانادایی RIM با گوشی‌های بلک بری به ۳/۱۲ درصد رسید و مایکروسافت و سیمبین به ترتیب با ۹/۳ و ۴/۱ درصد کمترین سهم را به خود اختصاص دادند.