عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اینکه استفاده از هندزفری تلفن همراه نباید شامل جریمه شود، اعلام کرد: در آخرین قانونی که توسط مجلس در خصوص جرایم رانندگی تصویب شده، هیچ‌گونه اشاره‌ای به استفاده از هندزفری نشده است. سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با موبنا، با تایید اینکه نرخ جریمه‌های رانندگی باید توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شود، اظهار کرد: این نهاد باید هر آنچه به عنوان قانون تصویب می‌شود را اجرا کند و نمی‌تواند قوانین جدید وضع کند.

وی با اعتقاد بر اینکه شرایط رانندگی برای راننده باید به گونه‌ای باشد که دستان او در حین رانندگی باز باشد و حواسش پرت نشود، بر این باور است که ابزاری مانند هندزفری تلفن همراه از جمله وسایل ارتباطی است که مزاحمتی برای رانندگی فرد ایجاد نمی‌کند و لازم است به این موضوع در قانون به درستی اشاره شود.

با توجه به اینکه در هیچ یک از کشورهای دنیا برای استفاده از هندز فری در حین رانندگی جریمه‌ای در نظر گرفته نشده، این پرسش مطرح است که ماموران راهنمایی و رانندگی چگونه می‌توانند تشخیص دهند که فرد با هندز‌فری در حال مکالمه است یا اینکه با یکی از افراد داخل اتومبیل در حال صحبت کردن می‌باشد و آیا همه موتور سوارانی که با استفاده ازهندزفری موزیک یا رادیو گوش می‌کنند باید درآینده نه چندان دور درانتظار برگه‌های جریمه ۶۰ هزار تومانی باشند؟

به‌روز رسانی سایت‌های موبایل در رشت

در راستای توسعه شبکه مخابراتی و به روز رسانی سایت‌های BTS شهرستان رشت، برقراری ارتباط توسط مشترکین در این استان با اختلال همراه است. این اختلال در مرکز استان گیلان از روز گذشته شروع شده و تا یک هفته نیز ادامه دارد.

این اختلالات در ارتباط تلفن همراه مشترکین این استان در محدوده شرقی و حومه شرقی شهر رشت به‌وجود آمده است. چنانچه مشترکین ساکن محدوده مذکور دچار اختلال در تلفن همراه خود شدند با یکبار روشن و خاموش کردن گوشی تلفن همراه می‌توانند اختلال به‌وجود آمده را برطرف کنند.

هم‌اکنون در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۷۲۷ هزار مشترک تلفن همراه وجود دارد و ضریب نفوذ موبایل در این استان ۷۱/۸ درصد است.

تغییر ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت گوشی تلفن همراه

در حالی که واردکنندگان از عدم اختصاص ارز دولتی برای واردات تلفن همراه گله‌مندند، اما رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تاکید کرد: تغییر قیمت ۵ تا ۲۰ درصدی گوشی تلفن همراه نسبت به سال گذشته با دادن دلار دولتی به واردکنندگان قانونی گوشی تلفن همراه حل شده و ثبات به بازار برمی‌گردد.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه به ویژه از ابتدای سال جاری اظهار کرد: بعد از نوروز قرار بود دولت دلار ۱۲۲۶ تومان را به واردکنندگان گوشی تلفن همراه که طبق چارچوب و قوانین موجود فعالیت می‌کنند، بدهد اما این کار هنوز صورت نگرفته است.

وی گفت: اگر بنا باشد واردکنندگان گوشی تلفن همراه براساس قیمت دلار در بازار آزاد به ورود کالا اقدام کنند طبیعی است که شاهد افزایش‌ قیمت باشیم، بنابراین ضرورت دارد هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شده و ثبات قیمت به بازار گوشی تلفن همراه بازگردد. درستی ادامه داد: در جلساتی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یا وزارت بازرگانی داشتیم قرار بر این شد که به این دسته از واردکنندگان دلار دولتی داده شود که ظاهرا انجام این کار در سیکل اداری قرار گرفته و هنوز انجام نشده است.