دوربین جدید نیکون به بازار داخلی می‌آید

بازار دیجیتال- نیکون جدیدترین دوربین عکاسی خود را از سری حرفه‌ای به بازار معرفی کرده است.

این دوربین حرفه‌ای که D۳۲۰۰ نام دارد به سنسور تصویر ۲۴ مگاپیکسلی مجهز است و حسگر این دوربین که در کنار موتور پردازشگر جدیدExpeed ۳ قرار گرفته این امکان را به کاربر می‌دهد تا با این دوربین بتواند با حساسیت ۱۲۸۰۰ نیز عکاسی کند. در ضمن این دوربین برای نخستین بار در بین دوربین‌های این کلاس، از یونیت قابل انتخاب Wi-Fi مدل WU-۱a هم پشتیبانی می‌کند.

نیکون D۳۲۰۰ می‌تواند با سرعت ۴ فریم در ثانیه به طور پی در پی عکاسی کند. در ضمن حداکثر سرعت شاتر آن ۴۰۰۰/۱ ثانیه و حداقل آن ۳۰ ثانیه است. تجهیز به فلاش داخلی Pop-Up (بالا جهنده) با برد ۱۲ متر (at ISO ۱۰۰) و همچنین قابلیت نصب فلاش خارجی به صورت بی‌سیم و از طریق کفشک فلاش از دیگر ویژگی‌های این دوربین دیجیتالی حرفه‌ای است.

در مورد بخش ویدئو این دوربین هم باید بگوییم که این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت FullHD در ابعاد ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت‌های ۲۴، ۲۵ و۳۰ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و با سرعت‌های ۵۰، ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA در ابعاد ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و با سرعت‌های ۲۵ و۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

ضمن اینکه در تمام طول فیلمبرداری نیز فوکوس خودکار، نوردهی دستی و امکان استفاده از میکروفن جانبی وجود دارد. چنین امکاناتی کمتر در دوربین‌های رده پایین دیده می‌شود و از این نظر می‌توان D۳۲۰۰ را یک دوربین فیلمبرداری کارآمد برای ضبط کلیپ‌های ویدئویی به حساب آورد. به این ویژگی‌ها قابلیت ضبط صدا به صورت استریو (Stereo)را نیز اضافه کنید.

تجهیز به صفحه نمایش TFT با زاویه دید بسیار وسیع ۱۶۰ درجه‌ای با سایز ۳ اینچ و وضوح تصویر ۹۲۱,۰۰۰ پیکسل از دیگر ویژگی‌های این دوربین است.

این دوربین همچنین به چشمی اپتیکال با قابلیت بزرگنمایی ۸/۰ برابر و قابلیت پوشش‌دهی ۹۵ درصد میدان دید مجهز است.

امکان استفاده از یک ماژول جانبی Wi-Fi به نام WU-۱a یکی دیگر از ویژگی‌های این دوربین است که جداگانه با قیمتی حدود ۶۰ دلار معرفی شده است.

با استفاده از این ماژول دوربین شما می‌تواند به صورت بی‌سیم به دستگاه‌های پیرامون خود مانند لپ‌تاپ یا تلفن‌های همراه هوشمند متصل شده و عکس‌های گرفته شده را بلافاصله روی آنها آپلود کند.

در مورد پورت‌های این دوربین هم باید بگوییم که دوربین مذکور به خروجی HDMI، خروجی USB و خروجی تلویزیون مجهز است و از کارت‌های حافظه SD ،SDHC ،SDXC UHS-I Compliant پشتیبانی می‌کند.

تجهیز به سیستم کاهش گرد و غبار حسگر تصویر، تجهیز به حسگر چرخشی، تجهیز به باتری یون لیتیومی قابل شارژ و... از سایر ویژگی‌های این دوربین است.

D۳۲۰۰ نیکون با قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار به بازار جهانی معرفی شده است و به زودی میهمان بازار داخلی می‌شود.