بازار دیجیتال- در بازار تجهیزات جانبی کامپیوتر برندهای مختلفی حضور دارند که تعدادی از آنها ایرانی هستند و سهمی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته فعالان بازار در حوزه تجهیزاتی مانند وب کم، موس و کیبورد، این تولیدات وطنی هستند که سهم بزرگی از بازار خرید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند. به گفته آنها رشد قیمت‌ها و همچنین کاهش موجودی تا حدودی باعث شده است که توجه‌ها به سمت کالاهای وطنی جلب شود که البته کیفیت بالای تولیدات وطنی در زمینه تجهیزات جانبی کامپیوتر به این رشد تقاضا دامن زده است.
به هر حال همان‌طور که گفتیم در بازار این کالا نمونه‌های وطنی سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارند. به عنوان مثال در بازار وب کم که سال‌ها در دست برندهای وارداتی به ویژه نمونه‌های چینی بی‌کیفیت بوده‌ایم، این روزها شاهد رشد تقاضا برای برندهای وطنی هستیم.
بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی، در بازار وب کم برند فراسو با کسب ۲۹ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوب‌های بازار وب کم ایستاده است. بررسی آمار و ارقام نشان دهنده این است که میزان تقاضا برای وب کم‌های فراسو در شش تا هفت ماه گذشته حدود ۲/۵ درصد افزایش یافته است، چرا که سهم محبوبیت وب‌کم‌های این برند در هفته چهارم آبان ماه سال ۹۰ در حدود ۸/۲۳ درصد بوده است.
پس از این برند هم A-4TECH در رتبه بعدی محبوب‌های بازار وب‌کم ایستاده است. سهم محبوبیت این برند در بازار وب کم در حدود 1/24 درصد است که در مقایسه با هفته چهارم آبان ماه سال 90 رشد داشته است، چرا که سهم محبوبیت این برند در هفت ماه گذشته 3/20 درصد بوده است.
GENIUS هم در رتبه سوم محبوب‌های بازار وب کم ایستاده است. سهم محبوبیت این برند در بازار وب کم ۲/۱۷ درصد است که این میزان در مقایسه با هفت ماه گذشته رشد داشته است، چرا که سهم محبوبیت این برند در هفته چهارم آبان ماه در حدود ۸/۱۳ درصد بوده است. پس از این برند هم کریتیو و آکرون در رده محبوب‌های بازار هستند.