شارژ تلفن‌همراه با قابلمه ترموالکتریک!

با استفاده از قابلمه ترموالکتریک قادر خواهید بود تلفن‌همراه خود را با کمک آتش شارژ کنید! قابلمه PowerPot با استفاده از اختلاف حرارت بین قسمت داغ زیر قابلمه و بخش خنک‌تر داخل آن می‌تواند برای تولید پنج وات برق که برای شارژ یک تلفن‌همراه هوشمند کافی است، مورد استفاده قرار بگیرد. این قابلمه سبک وزن که از جنس آلومینیوم و با پایه آلیاژی تلورید ساخته شده دارای یک کابل یک متری مقاوم در برابر حرارت است که روی آتش مستقیم نیز قابل استفاده است. تا زمانی که داخل قابلمه پر از مایع باشد، تولید انرژی ادامه می‌یابد، اما با افزایش درجه حرارت مایع میزان تولید انرژی کاهش می‌یابد.

تلفن‌های همراه هوشمند به شارژ کمی نیاز دارند و بسیاری از دستگاه‌های مدرن نیز با پورت‌های USB شارژ می‌شوند که نشان از استاندارد شدن ولتاژ دارد؛ در این صورت در آینده سیستم‌های شارژ ترموالکتریک بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

نمونه اولیه قابلمه PowerPot از سال ۲۰۰۷ طراحی و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و محصول نهایی با وزن و قیمتی کمتر از مدل‌های مشابه با تأمین بودجه به زودی به تولید تجاری خواهد رسید؛ همچنین نمونه‌های ۱۵ واتی این قابلمه نیز در دست طراحی هستند.