بازار دیجیتال- بازار انواع تراشه گویا سال خوبی را پیش رو دارد. در واقع افزایش تقاضای کاربران و خریداران برای خرید محصولات دیجیتال شخصی بی‌سیم مانند موبایل‌ها و تبلت‌ها باعث شده است، چشم‌انداز خوبی برای این بازار ایجاد شود.

تا جایی که تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی iSuppli انتظار دارند که این تقاضای قابل توجه به رشد یک درصدی کل صنعت پردازنده‌های نیمه رسانا در سال ۲۰۱۲ منجر شود.
به این ترتیب کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که درآمد بازار جهانی پردازنده‌های نیمه رسانا تا پایان سال 2012 به 6/324 میلیارد دلار برسد که این رقم در مقایسه با درآمد 4/311 میلیارد دلاری سال 2010 رشد 3/4 درصدی خواهد داشت. این در حالی است که پیش‌بینی قبلی کارشناسان این موسسه رشد 3/3 درصدی درآمد این صنعت در سال 2012 را نشانه رفته بود. با این حال، اما گویا این بازار به طور کلی نسبت به سال گذشته میلادی در سال 2012 تنها رشد یک درصدی را تجربه خواهد کرد که این اتفاق به عقیده بعضی‌ها به دنبال ثبات نسبی وضعیت اقتصادی کشورهای بزرگ جهان رخ می‌دهد.
اما فعالان این بازار اعتقاد دارند که با بهبود شرایط اقتصاد جهانی در سال‌های آینده این صنعت هم طبیعتا دوباره روند رشدش را از سر می‌گیرد و تا سال ۲۰۱۶ درآمدی در حدود ۸/۴۱۲ میلیارد دلار خواهد داشت. «لن جلینک» یکی از کارشناسان iSuppli در این مورد می‌گوید: «به طور کلی انتظار می‌رود درآمد صنعت پردازنده‌های نیمه‌رسانا در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال گذشته میلادی رشد داشته باشد و این رشد با افزایش اعتماد مردم به بهبود شرایط اقتصادی بیشتر و بیشتر هم می‌شود. در این میان بیشتر عامل رشد این صنعت، افزایش تقاضا برای خرید دستگاه‌های دیجیتال شخصی بی سیم مانند موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها است که iPhone و iPad یکی از بهترین و پر فروش‌ترین محصولات در این زمینه هستند. با این همه اما شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌های نیمه‌رسانا پیش‌بینی کرده‌اند که این بازار در فصل سوم سال ۲۰۱۲ به شرایط بسیار خوبی برسد که این اتفاق با نزدیک شدن به فصل تعطیلات و تمایل شرکت‌ها به طراحی و تولید محصولاتی ویژه این فصل رخ خواهد داد.»
در این میان اما لپ‌تاپ‌های فوق باریک هم به عنوان یکی از پدیده‌های نوظهور و پرطرفدار این روزهای بازار دیجیتال هم سهم اندکی از رشد بازار جهانی پردازنده‌های نیمه‌رسانا را در اختیار دارند. اما کارشناسان معتقدند که این تاثیر در سال 2013 و با عرضه اولترابوک‌های مبتنی بر ویندوز 8 به اوج خودش خواهد رسید.
از طرفی با وجود کاهش ۵/۷ درصدی موجودی انبار شرکت‌های تولیدکننده پردازنده‌های نیمه‌رسانا، همچنان موجودی این شرکت‌ها برای عرضه به بازار به مقدار کافی است و می‌تواند جوابگوی بازار باشد.