مشارکت ایران و مالزی در تولید بازی رایانه‌ای

مهر- مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: عدم رعایت حق کپی رایت بازی‌های رایانه‌ای خارجی موجب شده این بازی‌ها با قیمت ارزان‌تری نسبت به بازی‌های رایانه‌ای داخلی در بازار عرضه شوند. بهروز مینایی، بازی‌های رایانه‌ای را از منظر صنعتی، سومین صنعت پردرآمد دنیا اعلام کرد که در عین حال رتبه اول صنایع فرهنگی به این نوع محصولات فرهنگی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه این بنیاد از تولید ۵۰ بازی رایانه‌ای حمایت کرده افزود: کل سرمایه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای در ۴ سال اخیر ۴ میلیارد تومان بوده و بخش خصوصی نیز حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: شروع کار بنیادی شبیه به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون پوند بوده و نگاه مسوولان باید به عرصه بازی‌های رایانه‌ای تغییر کند.

مینایی ادامه داد: برنامه‌ریزی در عرصه بازی‌های رایانه‌ای امری ضروری است و ما برای افق سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کردیم تا به نتایج مطلوبی برسیم و با افزایش بودجه این مسیر زودتر طی می‌شود.

مینایی در ادامه از مشارکت با کشور مالزی برای تولید بازی رایانه‌ای خبر داد و افزود: تلاش ما بر این است با توجه به نیروهای انسانی مستعد و قدرتمندی که در عرصه بازی‌های رایانه‌ای در کشور وجود دارند، سرمایه خارجی جذب کنیم.

وی تصریح کرد: به هر حال نیروی انسانی در این زمینه کم داریم و برای رفع این مشکل انیستیتو بازی‌سازی را تاسیس کردیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای خارجی کپی‌رایت ندارد؛ اما این بازی‌ها از لحاظ محتوایی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بررسی می شود و مجوز این بازی‌ها از تیرماه سال گذشته از سوی این بنیاد صادر می‌شود.