ایسوس برای گیمرها مانیتور سه‌بعدی عرضه کرد

بازار دیجیتال- شرکت ایسوس اولین مانیتور سه‌بعدی خود را که از پنل IPS بهره می‌برد با نام VG۲۳AH به بازار ارائه کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که بیش از دیگر موارد می‌تواند توجه کاربران علاقه‌مند به بازی‌های سه‌بعدی را در این محصول به خود جلب کند استفاده از فناوری کاربردی و در عین حال کارآمد FPR است.

با وجود این فناوری کاربر دیگر نیازی به استفاده از عینک‌های گران‌قیمت Active Shutter ندارد و تنها با استفاده از عینک‌های ساده Passive که در کل دارای دو تلق ساده نصب شده روی یک فریم پلاستیکی است می‌تواند تصاویر سه‌بعدی را مشاهده کند.

در این فناوری تصاویر سه‌بعدی به صورت دو تصویر جدا برای چشم چپ و راست نمایش داده می‌شود که در این حالت عینک غیرفعال موجود ارائه شده می‌تواند با فیلتر کردن بعضی از فریم‌ها و نمایش فریم‌های منطقی حالتی را برای مغز کاربر به وجود آورد که در آن تصاویر دارای پرسپکتیو هستند.

با این روش کاربر دیگر مشکلی از بابت سوزش چشم نخواهد داشت و در هر زمانی می‌تواند از این فناوری استفاده کند. این محصول ۲۳ اینچی دارای نسبت کنتراست متغیر ۸۰۰۰۰۰۰۰ به یک است و از فناوری انحصاری ایسوس به نام exclusive Splendid برای بهینه‌سازی تصاویر استفاده می‌کند.

ایسوس در این صفحه‌نمایش از دو بلندگوی سه واتی استفاده کرده است که قادر است صدا‌های منتقل شده توسط رابط HDMI را با کیفیت مناسب پخش کند.

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاربردی این صفحه نمایش که برای گرافیست‌ها بسیار مهم است زاویه دید عمودی بسیار خوب آن است که این موضوع باعث می‌شود در هر زاویه‌ای رنگ نمایش داده شده در محدود واقعی دید انسان قرار گیرد و رنگ بر اساس تغییر زاویه تغییر نکند.

علاوه بر این در این محصول از امکانات ارتباطی خوبی استفاده شده است تا دغدغه‌ای در مورد اتصال وسایل تصویری مختلف به این صفحه نمایش نداشته باشید.

این مانیتور مجهز به یک رابط HDMI نسخه ۴/۱، یک رابط DVI، یک رابط D-Sub است. به این موارد، طراحی جالب این صفحه نمایش را هم بیفزایید.