اگر شما برای ورود به فیس‌بوک از گوشی‌های آندروید، تبلت‌های آندروید، آی‌فون و آی‌پد استفاده کنید، هویت فیس‌بوک شما می‌تواند به سرقت برود. یک آسیب‌پذیری امنیتی جدید در فیس‌بوک برای آندروید و فیس بوک برای iOS کشف شده است.

این به آن معنا است که اگر شما برای ورود به فیس‌بوک از گوشی‌های آندروید، تبلت‌های آندروید، آی‌فون و آی‌پد استفاده کنید، هویت فیس‌بوک شما می‌تواند به سرقت برود.

به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، گارس رایت، توسعه دهنده برنامه‌های بریتانیا و کسی که این مساله امنیتی را کشف کرده است، می‌گوید: این مساله برای برنامه‌های بومی فیس‌بوک برای دو پلت‌فرمی که اعتبارنامه‌های ورودی شما را رمزگذاری نمی‌کند، اتفاق می‌افتد. به این صورت که آنها به راحتی می‌توانند به یک اتصال USB وصل شوند یا به احتمال زیاد از طریق برنامه‌های مخرب اقدام می‌کنند.

فیس‌بوک در پاسخ به این مساله اظهار کرد که این مشکل تنها روی دستگاه‌های jailbroken یا دستگاه‌هایی که در معرض خطر قرار دارند، اتفاق می‌افتد.

یک سخنگوی فیس‌بوک گفت: فیس‌بوک روی iOS و برنامه‌های کاربردی آندروید تنها برای استفاده سیستم‌عامل خود کارخانه سازنده ارائه شده‌اند و تنها مواردی آسیب‌پذیر هستند که سیستم‌عامل تلفن همراه خود را تغییر داده‌اند یا کنترل و دسترسی دستگاه در اختیار افراد خرابکار قرار گرفته است.

به عنوان مثال، تغییرات غیرمجاز iOS می‌تواند به هکرها اجازه دهد تا اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرند یا دستگاه آنها را آلوده به ویروس و بدافزار نمایند.

توصیه می‌شود تمامی کاربران برای جلوگیری از ناپایداری برنامه‌های کاربردی یا مسائل امنیتی از تغییر دادن سیستم‌عامل تلفن همراه خود امتناع کنند.