ابزار تازه برای حذف بدافزار خطرناک مک

در حالی که عرضه یک بدافزار خطرناک برای رایانه‌های مک کاربران این سیستم‌عامل را کلافه کرده، روز گذشته شرکت اپل نسخه به روز شده‌ای از سیستم‌عامل مک را عرضه کرده است که با استفاده از این نسخه، بدافزارهای منتشر شده روی دستگاه‌های کاربران مک حذف می‌شود. همچنین شرکت امنیتی کاسپراسکای، ابزاری برای شناسایی و پاکسازی این بدافزار در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. شرکت اپل به گزارش زد دی نت، این بدافزار قادر به پیدا کردن بدافزار فلاش بک و پاک کردن آن از روی رایانه‌ها است. تروجان یاد شده در چند هفته اخیر صدها هزار رایانه مک را آلوده کرده است.

ابزار طراحی شده توسط کاسپراسکای که به طور خودکار کار می‌کند، می‌تواند وب‌سایت‌های مورد مراجعه کاربران رایانه‌های مک را هم اسکن کند تا بدافزار فلاش بک و نسخه ارتقا یافته آن فلاش فیک را شناسایی کند و اگر رایانه‌ها به آنها آلوده شده باشند بدافزارهای یاد شده را کاملا ریشه‌کن کند.

استفاده از این ابزار رایگان است، اما نصب آن نیاز به دسترسی به رایانه در سطح Administrator دارد. این تروجان تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار رایانه مک را آلوده کرده که آمار منحصر به فردی است. کاسپراسکای تاکنون تنها شرکتی بوده که ابزاری برای پاکسازی بدافزار یاد شده عرضه کرده است.