مدیرکل خدمات مشتریان همراه اول گفت: ‌ارائه ریز مکالمات و اطلاعات مربوط به pin و puk سیم‌کارت مشترکان همراه اول توسط مراکز تلفن ثابت انجام می‌شود. علی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به غیر از ارائه سرویس ریز مکالمه و اطلاعات pin و puk، بقیه کارها از جمله تعویض سیم‌کارت یا مواردی از این قبیل توسط دفاتر بخش خصوصی انجام می‌شود. هزینه دریافت ریزمکالمات توسط مشترکان برای هر صفحه ۵۰ تومان است و حتما باید مالک برای دریافت ریزمکالمات با کارت ملی خود اقدام کند. مدیرکل خدمات مشتریان همراه اول گفت:‌ مشترکان برای دریافت هرگونه سرویس می‌توانند فقط با در دست داشتن کارت ملی اقدام کنند و نیازی به سند سیم کارت نیست. حمیدی در ادامه اظهار کرد: تغییر آدرس مشترک سیم‌کارت دائمی و اعتباری ۱۵ هزار ریال تعرفه دارد که همه سهم دفاتر است و تغییر نام تلفن همراه دائمی، تغییرنام تلفن همراه اعتباری، تعویض سیم‌کارت مفقودی (دائمی و اعتباری) و تعویض سیم‌کارت سوخته هر کدام ۵۰ هزار ریال است. وی ادامه داد: صدور قبض میان‌دوره تلفن همراه به تفکیک مبلغ رایگان است که سهم دفاتر ۵۰۰ ریال بوده و اپراتور در این رابطه سهمی ندارد. او با بیان اینکه تعرفه انتقال وکالت به وکالت رایگان است، افزود: در این مورد سهم دفاتر ۵ هزار ریال بوده و اپراتور سهمی ندارد و تعرفه پاسخ استعلام و صدور شناسنامه وکالتی هم ۵۰ هزار ریال است، سهم دفاتر ۲۵ هزار ریال و سهم اپراتور ۲۵ هزار ریال است.

۱۴ هزار پیش‌ثبت‌نام دور اول سیم‌کارت‌‌های اپراتور سوم

دور دوم پیش ثبت‌نام‌های سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه در تهران و کرج از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده است. به گزارش فارس، در نخستین مرحله، ۱۴ هزار متقاضی در تهران و کرج برای سیم‌کارت‌های اپراتور سوم ثبت‌نام کرده‌اند و پس از ۲۵ فروردین، تعداد ثبت‌نا‌م‌های جدید دور دوم مشخص نیز خواهد شد. در این دوره، مدت ثبت‌نام ۱۰ روز در نظر گرفته شده است. در دور نخست

ثبت نام سیم‌کارت‌های رایتل در مجموع در شهرهای تهران و کرج، ۱۴ هزار متقاضی برای دریافت سیم‌‌کارت‌های اپراتور سوم پیش ثبت‌نام کردند. همچنین به گفته یکی از مدیران اپراتور سوم، آمار میزان ثبت‌نام‌‌ها در دور دوم، در پایان مهلت ۱۰ روزه و پس از روز ۲۵ فروردین قابل جمع بندی است. در دور نخست ثبت نام سیم‌کارت‌های اپراتور سوم، همانند دور دوم، انتخاب شماره به دلخواه مشترک گذاشته شده بود.همچنین مشترک در زمان پیش ثبت‌نام و انتخاب شماره، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند و تمام هزینه‌ها در هنگام تحویل سیم‌کارت، دریافت می‌شود.