یک لپ‌تاپ ظریف و سبک از سونی

بازار دیجیتال- این روزها اکثر کاربران رایانه‌های همراه، علاقه‌مند به داشتن یک لپ‌تاپ سبک، با صفحه نمایش متناسب و کیبورد کامل هستند. اگر چه قیمت این لپ‌تاپ‌ها بالاتر از لپ‌تاپ‌هایی است که وزن زیادی دارند، اما به هر حال برای افرادی که قیمت فاکتور چندان با اهمیتی برایشان نیست و در ضمن ناچارند به هر کجا می‌روند لپ‌تاپ خود را همراه داشته باشند، صرف مبلغ بالا برای داشتن چنین لپ‌تاپی منطقی است. به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده مدل‌های مختلف و البته با قابلیتی از این لپ‌تاپ‌ها را به بازار عرضه می‌کنند.

یکی از این لپ‌تاپ‌ها، مدل SA۲۳GX است که از لپ‌تاپ‌های سبک، باقابلیت و جدید سونی در بازار داخلی است.

این لپ‌تاپ که به پردازنده Intel Core i۵ ۲.۳ GHz، رم چهار گیگابایتی از نوعDDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD مجهز است، دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به کارت گرافیکی

AMD Radeon HD ۶۶۳۰M با ظرفیت حافظه ۱۰۲۴ مگابایت، قابل ارتقا تا ۴ گیگابایت، صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی از نوع LED Backlit Display و با وضوح تصویر ۹۰۰×۱۶۰۰ نقطه در اینچ، درایو نوریSuper Multi DVD±R/±RW/±R DL/-RAM و... است.

تجهیز به وب کم HD مجهز به حسگر تصویر Exmor و میکروفون، بلوتوث داخلی، کارتخوان، تاچ پد Touchpad Gesture Supported، شبکه بی‌سیم Wireless، دو پورت USB ۲.۰ و یک پورت USB ۳.۰، خروجی پورت خروجی VGA، خروجی HDMI و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

باتری لپ‌تاپ مذکور هم یک باتری شش سلولی لیتیوم پلیمر داخلی ۴۴۰۰ میلی‌آمپری است که در حالت روشنایی پیش فرض ۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه و در حالت ماکزیمم روشنایی ۱۳ ساعت کارکرد دارد.

در مورد سیستم‌عامل این لپ‌تاپ هم باید بگوییم که این لپ‌تاپ ۶۵/۱ کیلوگرمی به نسخه Professional ۶۴-Bit از سیستم‌عاملMicrosoft Windows ۷ مجهز است.

SA۲۳GX که در رنگ مشکی به بازار عرضه شده است، قیمتی حدود دو میلیون و ۸۰ تا دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دارد.