«پلیس‌اینترنت» برای فراهم کردن زمینه استفاده مطمئن از‌اینترنت توسط دانش آموزان و حفاظت از آنها در برابر خطرهای احتمالی در مدارس اتریش مستقر می‌شود. به گزارش‌ایرنا، روزنامه اتریشی «کرونه» نوشت: ۹۸ درصد دانش آموزان ۹ تا ۱۶ سال در خانه از ‌اینترنت استفاده می‌کنند و ۶۲ درصد نیز در سایت‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک صفحه شخصی دارند.

به نوشته‌این روزنامه، وزیر کشور اتریش گفته است: بیشتر کودکان با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده‌های شخصی، خود را به خطر می‌اندازند و به راحتی مورد اذیت و آزار‌ اینترنتی قرار می‌گیرند.کرونه نوشته است: اکنون پلیس‌اینترنتی ویژه کودکان به مدارس می‌روند تا امکان استفاده مطمئن از‌ اینترنت را فراهم کنند.

پلیس جنایی نیز در ‌این زمینه اعلام کرده است: هرچند‌اینترنت امکانات بسیاری دارد، اما ‌این خطر نیز در حال افزایش است که جرائم جدید، مانند فیلم‌های شخصی گرفته شده از اعمال خشونت آمیز، تصاویر مونتاژ شده و کامنت‌های گذاشته شده با هدف تخریب سوژه، کم اهمیت جلوه داده شود.ماموران‌این اداره با نمایش فیلم‌های کوتاه، قوانین، را‌ه‌های استفاده‌ایمن و حقوق فردی در‌اینترنت را برای دانش آموزان تشریح می‌کنند.