بازار دیجیتال- جابه‌جایی واحدهای فروشگاهی در مراکز خرید و فروش کامپیوتر شاید در نگاه اول جریان چندان مهمی‌به نظر نرسد. اما اگر پای درد دل فعالان بازار بنشینید متوجه می‌شوید که این موضوع دلایلی دارد. به گفته فعالان بازار وقتی یک فروشنده یک واحد فروشگاهی را اجاره می‌کند، کمتر اتفاق می‌افتد نسبت به تغییر محل فروشگاه اقدام کند؛ مگر اینکه واحد فروشگاهی بازخورد موردنظر را نداشته باشد یا اینکه فروشنده از پس هزینه فروشگاه بر نیاید، در این زمان برای تغییر واحد فروشگاهی اقدام می‌کند. به گفته فعالان بازار طی مدت اخیر تعدادی از فروشگاه‌ها محل خود را تغییر داده یا اینکه در کل از فعالیت در بازار انصراف داده‌اند. آنها معتقدند این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای بازار کامپیوتر باشد؛ چرا که بسته شدن حتی یک واحد فروشگاهی دنیایی از معانی دارد.

در رابطه با این اتفاقات گفت‌و‌گویی با بهنامی،یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود طی مدت اخیر تعدادی از واحدهای فروشگاهی محل خود را تغییر داده یا از فعالیت در بازار انصراف داده‌اند. شما این موضوع را تایید می‌کنید؟

بله درست است.علت هم این است که یا از پس هزینه ها بر نیامده‌اند یا اینکه فروش مورد نظر را در فروشگاه نداشته و به همین دلیل نسبت به تغییر محل فروشگاه اقدام کرده‌اند.

چرا این موضوع نزد فعالان بازار مهم است؟

به این دلیل که وقتی یک فروشگاهی در محلی جا گرفت مشتریان آن واحد را در همان محل می‌شناسند و تغییر فروشگاه باعث می‌شود وی بخشی از مشتریان خود را از دست بدهد و باید دوباره مشتریان جدید پیدا کند.

و این به چه معنایی است؟

این موضوع نشان دهنده این است که بازار در وضعیت خوبی نیست و میزان خرید و فروش کالا در حد مورد انتظار نیست.