SSD با ابعاد 5/2اینچی

بازار دیجیتال- شرکت Transcend هم مانند دیگر شرکت‌های فعال در زمینه تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات، مدتی است بر طراحی و تولید حافظه‌های SSD تمرکز بیشتری کرده است. محصول جدید این شرکت طوری طراحی شده که می‌تواند به راحتی جایگزین هارد درایو لپ‌تاپ شود. این SSD با نام PSD۳۲۰ به بازار معرفی و طوری طراحی شده که بتواند جایگزین هارددرایو‌های ۴۴ پایه ۵/۲ اینچی PATA شود.

PSD۳۲۰ راه‌حلی برای به روزرسانی سیستم‌های قدیمی و افزایش سرعت و امنیت بیشتر اطلاعات است. مدل ۵/۲۵ اینچی SSD آن بیشترین کاربرد را در لپ‌تاپ‌ها خواهد داشت، اما PSD۳۲۰ فقط برای این هدف ساخته نشده و می‌تواند برای استفاده در سایر دستگاه‌ها مانند دستگاه‌های POS، کامپیوترهای اتوماسیون کارخانه‌ها، تجهیزات پزشکی و ماشین‌های مهندسی هم به‌کار برود.

این محصول علاوه بر مقاومت بیشتر در برابر شوک و تکان‌های ناگهانی در محیط‌های مختلف، دارای ویژگی‌ای با نام «محافظ انرژی پیشرفته» (Advanced Power Shield) است که مانع از دست رفتن اطلاعات به دلیل قطع ناگهانی برق می‌شود. شرکت Transcend اعلام کرده است که این محصول را تنها در مدل‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید کرده و به زودی روانه بازار می‌کند.