یک تبلت جدید از آرکوس

بازار دیجیتال- مدل ۱۰۱ G۹ مدلی دیگر از تبلت‌های آرکوس است که توانایی ارائه قابلیت‌های قدرتمند در مولتی مدیا را دارد. این تبلت ۱۰ اینچی به پردازنده OMAP ۴ Smart Multi-Core ARM CORTEX A۹، دیسک درایو سخت HDDبا ظرفیت ۲۵۰ گیگابایتی و... مجهز است. بدنه‌ این تبلت از پلاستیک خاکستری رنگی ساخته شده است. این تبلت همچنین با قطر ۲۷/۱ سانتی‌متر از iPAD۲ و TAB ۱۰.۱ قطورتر است. بنابراین باریکی خوبی دارد. دکمه‌ها و پورت‌هایی که روی ۱۰۱ G۹ وجود دارند کاملا معمولی هستند.

دکمه‌ها شامل راکر کنترل صدا در سمت راست، وبکم مکالمه تصویری در کنار نمایشگر و پورت‌ها شامل یک پورت

Micro USB، کارتخوان Micro SD، یک جک هدفون و دکمه پاور در سمت چپ دستگاه دیده می‌شوند. علاوه بر اینها یک پورت mini HDMI برای اتصال به HDTV و پورت استاندارد USB ۲.۰ نیز دارد که از این پورت USB ۲.۰ می‌توان برای اتصال مودم‌های کوچک USB وابسته به سیم‌کارت و شبکه ۳G نیز استفاده کرد.

نمایشگر این تبلت هم ۱/۱۰ اینچ ،با وضوح تصویر ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل است. همچنین با توجه به برخورداری از سیستم‌عامل

(Android ۳.۲ (Honeycomb، آرکوس ۱۰۱ G۹ ظرفیت بسیار بالایی را برای اجرای انواع برنامه‌ها دارد. شما می‌توانید میانبرها را به صفحات خانگی خود اضافه کنید. تعداد این صفحات خانگی نیز می‌تواند تا پنج عدد باشد.

Archos ۱۰۱ G۹ همچنین مجهز به صفحه کلید لمسی استاندارد آندرویدی است. این تبلت مجهز به پردازنده ۱ گیگاهرتزی دو‌هسته‌ای

Texas Instruments Cortex A۹ و ۵۱۲ مگابایت حافظه RAM است.

در مورد شارژدهی این تبلت هم باید بگوییم که شارژدهی باتری را نمی‌توانیم یکی از نقاط قوت Archos ۱۰۱ G۹ به حساب آوریم. چرا که باتری این تبلت تنها ۵ ساعت و ۵۹ دقیقه شارژدهی می‌کند که حدود ۱ ساعت از متوسط دیگر تبلت‌های آندروید کمتر است. به هر صورت آرکوس ۱۰۱ G۹ به عنوان یک تبلت نسبتا ارزان قیمت ویژگی‌های خیلی خوبی چون بهره‌گیری از نمایشگر ۱/۱۰ اینچی، جک نگهدارنده‌ افقی، سیستم عاملAndroid Honeycomb و حتی خروجی HDMI را دارد. کیفیت ساخت آن هم در حد متوسط است. به هر صورت اگر به دنبال یک تبلت نسبتا ارزان قیمت با نمایشگر ۱/۱۰ اینچ هستید، Archos ۱۰۱ G۹ می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد. این تبلت به زودی میهمان بازار داخلی خواهد شد.