بازار دیجیتال-گسترش استانداردهای بانکداری الکترونیک در کشور مستلزم توسعه سخت‌افزاری و زیرساختی همراه با توسعه راهکارهای نرم‌افزاری این حوزه است. مدیرعامل مرکز گسترش فناوری‌های نوین کشاورزی، ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به این امر، لازم است تا مسوولان مختلف در حوزه‌های اقتصادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر دو زمینه به صورت توامان کوشش کنند وگرنه تنها توسعه یکی از این دو مقوله مشکلات این حوزه را که به نوعی پایه اصلی یک اقتصاد پویا است، مرتفع نخواهد کرد.

حمید بنائیان، همچنین از راه‌اندازی سامانه «مرآت » یا مدیریت رایانه‌ای اعطای تسهیلات به کشاورزان خبر داد و گفت: سامانه مدیریت رایانه‌ای اعطای تسهیلات اجرایی شده تا کشاورزان و تمامی‌مشتریان بانک کشاورزی با استفاده از این سامانه پرونده خود را از مرحله درخواست تا پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیکی پیگیری کنند. وی در ادامه گفت : مرحله پرداخت پول با یک پیامک به متقاضی اعلام شده و او به راحتی می‌تواند از وضعیت پرونده خود مطلع شود.

وی افزود: ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای، در اجرای سیستم بانکداری متمرکز (Core banking)، ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در اجرای پروژه‌های مکانیزاسیون و اتوماسیون، ارائه خدمات تخصصی کامپیوتری و سیستم نرم‌افزاری، ایجاد و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری، تحلیل، طراحی، ساخت، پیاده‌سازی سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مجاز و... از جمله اقدامات انجام شده این شرکت است.