بازار دیجیتال- بازار جهانی انواع تبلت‌های چندرسانه‌ای این روزها به یکی از پر رونق‌ترین بازارهای محصولات دیجیتال شخصی تبدیل شده است. این محصولات در واقع به خاطر داشتن قابلیت‌های مختلف دستگاه‌هایی مانند نوت‌بوک‌ها و موبایل‌های هوشمند حسابی مورد توجه اغلب کاربران و خریداران در سرتاسر دنیا قرار گرفته‌اند.

جدیدترین آمار و تحقیقات منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IHS iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که صادرات جهانی تبلت‌های چندرسانه‌ای در سال ۲۰۱۲ رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. بر اساس این گزارش انتظار می‌رود میزان صادرات جهانی تبلت‌ها تا پایان سال ۲۰۱۲ با رشد بیش از ۹۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ به ۱۲۴ میلیون دستگاه خواهد رسید.
این در حالی است که میزان صادرات جهانی این محصولات در سال 2011 برابر 65 میلیون دستگاه بوده است. البته کارشناسان این موسسه پیش‌بینی می‌کنند که نرخ رشد سالانه این بازار در سال‌های آینده روند کندتری پیدا کند.
این گزارش نشان می‌دهد که صادرات جهانی تبلت‌های چندرسانه‌ای در سال ۲۰۱۳ به ۱۹۷ میلیون دستگاه، در سال ۲۰۱۴ به ۲۵۰ میلیون دستگاه، در سال ۲۰۱۵ به ۲۸۵ میلیون دستگاه و در سال ۲۰۱۶ به ۳۱۱ میلیون دستگاه خواهد رسید.
با وجود اینکه تبلت iPad شرکت Apple پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصول این بازار در اغلب کشورهای جهان است، اما گران بودن این تبلت و البته دسترسی راحت به برنامه‌های کاربردی تحت سیستم عامل رقیب آندروید باعث شده است که تبلت iPad بخش چشمگیری از سهم بازارش را به تبلت‌های آندرویدی ارزان قیمت واگذار کند.
با این حال کارشناسان و فعالان بازار پیش بینی می‌کنند که سهم Apple از بازار جهانی تبلت‌های چند رسانه‌ای در سال ۲۰۱۲ به ۶۱ درصد برسد، این در حالی است که سهم این شرکت در فصل چهارم سال ۲۰۱۱ از این بازار برابر ۵۷ درصد بوده است. البته سهم Apple از بازار جهانی تبلت در کل سال ۲۰۱۱ برابر ۶۲ درصد بوده و این سهم در سال ۲۰۱۲ کاهش یک درصدی پیدا خواهد کرد. با این حال این شرکت همچنان حاکمیتش بر بازار تبلت‌ها را تا سال ۲۰۱۴ ادامه خواهد داد.