لپ‌تاپ‌های فوق باریک با ظرفیت ذخیره بالا

بازار دیجیتال- بازار لپ‌تاپ‌های فوق‌باریک به سرعت در حال رشد است و در ماه‌های اخیر رونق زیادی هم گرفته است. درست به همین دلیل هم شرکت‌های تولیدکننده مختلف به دنبال طراحی و تولید این محصولات هستند تا سهم خودشان را از بازار داغ آنها به‌دست بیاورند. شرکت Gigabyte هم یکی از این تولیدکنندگان است که به تازگی جدیدترین محصولاتش را به این بازار معرفی کرده است. این لپ‌تاپ‌های فوق باریک جدید با مدل‌های U۲۴۴۲N، U۲۴۴۲V و AC۲۱ AIO به بازار معرفی شده‌اند.

این محصولات جدید که در نمایشگاه بین‌المللی سبیت آلمان معرفی و رونمایی شده‌اند، مبتنی بر پردازنده Intel بوده و عملکرد سریعی دارند. مدل‌های U۲۴۴۲N و U۲۴۴۲V دارای نمایشگر ۱۴ اینچی بوده و طراحی باریکی دارند تا جایی که ضخامت بدنه مدل اول برابر ۵/۱۸ میلیمتر و ضخامت بدنه مدل دوم برابر ۵/۲۰ میلیمتر است. وزن این لپ‌تاپ‌های فوق باریک به حدود ۵/۱ کیلوگرم می‌رسد و به این دلیل حمل و جا به جایی آنها بسیار راحت است. این دو محصول دارای پردازنده Core i۵ یا Core i۷ بوده و نمایشگر آنها از نوع LED و مبتنی بر تکنولوژی HD است که تصاویر را با وضوح ۹۰۰×۱۶۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

کارت گرافیک این محصولات از نوع Nvidia GeForce GT ۶۴۰M بوده و ظرفیت رم آن برابر ۲ گیگابایت است. هارددیسک این دستگاه از نوع SSD و ۱۰۰۰ گیگابایتی است. این لپ‌تاپ‌ها مبتنی بر Wi-Fi بوده و از بلوتوث نسخه۴ و پورت USB ۳.۰ بهره می‌برد. کلیدهای کیبورد این لپ‌تاپ‌ها دارای لامپ‌هایی با نور پس زمینه هستند که امکان کار با این دستگاه‌ها در شرایط نور کم یا در شب را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. لپ‌تاپ فوق باریک مدل AC۲۱ AIO این شرکت هم نمایشگر ۵/۲۱ اینچی داشته و در واقع می‌تواند جایگزین خوبی برای سیستم‌های کامپیوتر رومیزی کاربران باشد. پردازنده این دستگاه از سری Core i۳، Core i۵ یا Core i۷ شرکت Intel بوده و ظرفیت رم آن برابر ۸ گیگابایت است. نمایشگر این محصول از نوع LED است و تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که این نمایشگر لمسی باشد یا معمولی. ظرفیت هارددیسک این دستگاه می‌تواند تا یک ترابایت هم برسد. میزان نور نمایشگر این محصول هم بر اساس میزان باتری باقیمانده به صورت خودکار تنظیم می‌شود. این لپ‌تاپ همچنین دارای پورت‌های HDMI، USB ۲.۰ و پورت‌های کاربردی دیگر هم هست.

با این همه اما شرکت Gigabyte هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه دقیق این لپ‌تاپ‌های فوق باریک جدیدش اعلام و منتشر نکرده است.