لپ‌تاپ پرمخاطب ایسوس با صفحه‌گردان

بازار دیجیتال- مدل T۱۰۱MT یک لپ‌تاپ صفحه لمسی با صفحه نمایشی با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه از ایسوس است. این دستگاه تنها یک نت‌بوک با صفحه نمایش لمسی نیست. بلکه یک ترکیب کامل از ارگونومی و سرعت بالا در یک بدنه تاشو است که به راحتی می‌تواند به یک تبلت تبدیل شود. در این لپ‌تاپ از همان کیبورد جزیره‌ای و مات استفاده شده روی تبلت Eee PC ۱۰۰۵PE استفاده می‌شود که در مجموع بسیار راحت بوده و از کار کردن با آن لذت می‌برید.

یکی از بهترین قسمت‌های T۱۰۱MT، تجهیز به صفحه نمایش ۱/۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۰۲۴×۶۰۰ آن است که برخلاف رقبای خود براق نبوده و مات است. البته این صفحه نمایش مشکلاتی هم دارد. برای مثال می‌توان به زاویه دید پایین و رنگ‌های نه چندان زنده اشاره کرد. درست است که صفحه لمسی این محصول از نوع مقاومتی است، ولی حساسیت و کیفیت بسیار بالایی دارد. همراه این دستگاه یک قلم مخصوص هم هست که در سمت راست صفحه نمایش قرار دارد و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. البته برای کسانی که به کار کردن با صفحات خازنی عادت کرده‌اند، ممکن است مدتی طول بکشد تا به کار کردن با این تبلت عادت کنند. همچنین این صفحه نمایش دارای قابلیت مالتی تاچ نیز هست. روی این لپ‌تاپ، سیستم‌عامل Windows ۷ نسخه Starter وجود دارد که متاسفانه بسیار محدود است.

تجهیز به پردازنده Intel Atom N۴۵۰ با فرکانس ۶۶/۱ گیگاهرتز و یک گیگابایت حافظه RAM، سرعت خوبی در محیط ویندوز، آفیس و وب بروزر ارائه می‌دهد. هارددرایو ۱۶۰ گیگابایتی این دستگاه هم با سرعت ۵۴۰۰RPM بسیار مطلوب است. پردازنده گرافیکی Intel GMA این محصول برای تماشای ویدئوهای YouTube مناسب است، ولی انتظار تماشای ویدئوهای HD را نداشته باشید.

تجهیز به باتری ۴ سلولی این امکان را به کاربر می‌دهد تا ۴ ساعت و ۱۳ دقیقه به طور مداوم با آن کارکنند. به طورکلی باید بگوییم برای قیمت نسبتا ارزان این دستگاه، ASUS Eee PC T۱۰۱MT یک ترکیب بسیار خوب از تبلت و نت‌بوک است. از صفحه نمایش مات آن گرفته تا لولای چرخشی آن که در هر زمان که بخواهید، می‌توانید آن‌را از یک نت بوک به یک تبلت تبدیل کنید. این دستگاه با قیمتی حدود ۷۷۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به بازار داخلی عرضه شده است.