یک دوربین مقاوم، ضدسرما و ضدآب

بازار دیجیتال- مدل (DMC-FT۴ (TS۴ از سری lumix از دوربین‌های جدید سه بعدی پاناسونیک است. این دوربین جدید پاناسونیک مدل دیگری از دوربین‌های سری مقاوم (ضدآب، ضد ضربه، ضد سرما، ضد نفوذ ذرات‌ریز) است. این دوربین که با نام TS۴ نیز شناخته می‌شود پس از دوربین مدل FT۳ معرفی شده و علاوه بر تجهیز به GPS، به ارتفاع سنج، قطب نما و فشارسنج نیز مجهز است. این دوربین با یک DVD حاوی نقشه‌ جهان همراه شده که می‌تواند روی دوربین قرار گیرد.

دوربین مذکور مجهز به سنسور تصویر ۱۲ مگاپیکسلی CCD است که توانایی ضبط ویدئویی Full HD را نیز به آن داده است. همچنین FT۴ از لنز ۲۸-۱۲۸ میلی متر با توانایی زوم ۶/۴ برابر نیز بهره می‌برد.

این دوربین که تا عمق ۱۲ متر ضدآب است، به قابلیت فیلمبرداری با کیفیت FullHD در ابعاد ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت‌‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و با سرعت‌‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA در ابعاد ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و با سرعت‌ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد و همچنین به قابلیت ضبط صدا به صورت مونو (Mono) مجهز است.

تجهیز به لرزشگیر اپتیکال با قابلیت روشن و خاموش شدن، قابلیت زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری، قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت ۷/۳ فریم بر ثانیه حداکثر ۶ عکس و... از سایر قابلیت‌های این دوربین تازه وارد است.

حداکثر سرعت شاتر این دوربین هم ۱/۱۳۰۰ ثانیه و حداقل سرعت آن هم ۶۰ ثانیه است. تجهیز به فلاش داخلی با برد ۶/۵ متر، بهره‌مندی از تکنولوژی تشخیص چهره، تکنولوژی تشخیص لبخند، تجهیز به صفحه نمایش لمسی ۷/۲ اینچی با زاویه دید گسترده از نوع TFT مجهز به پوشش AR، تجهیز به خروجی HDMI، خروجی تلویزیون، میکروفن و اسپیکر داخلی، خروجی USB، Pict Bridge و... از سایر قابلیت‌های این دوربین جدید است.

این دوربین همچنین از کارت‌های حافظه SDو SDHC، SDXC نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین مذکور در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی و نارنجی به بازار معرفی شده است.این دوربین به‌زودی وارد بازار داخلی خواهد شد.