بهترین زمان برای خرید کالا

بازار دیجیتال- با وجودی که ارگان‌های دولتی و انجمن‌های تولیدکننده در حوزه لوازم صوتی و تصویری از ثبات قیمت‌ها در بازار لوازم صوتی و تصویری و به‌ویژه تلویزیون خبر می‌دهند و می‌گویند تمام تلاش خود را برای ثبات قیمت‌ها می‌کنند، قیمت کالاهای حوزه صوتی و تصویری و به ویژه تلویزیون، طی یک هفته اخیر در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. بر اساس اعلام فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری، طی مدت اخیر با وجودی که اتحادیه و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کنترل شدیدی بر بازار داشته و اجازه افزایش قیمت‌ها را به فعالان بازار و به ویژه شرکت‌های عرضه‌کننده نمی‌دادند، اما طی هفته گذشته تعداد زیادی از فروشندگان و برخی از شرکت‌های عرضه‌کننده قیمت‌ها را در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دادند. البته برخی از شرکت‌ها و نمایندگی‌های فروش از بیان حقیقت در مورد رشد قیمت‌ها خودداری می‌کنند و اعلام می‌کنند که هنوز قیمت‌ها را افزایش نداده اند.

شهیدی، رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با بیان این مطلب که اطلاعی از رشد قیمت‌ها در بازار لوازم صوتی و تصویری ندارد، گفت: ما همچنان بر ثبات قیمت‌ها اصرار داریم و تاکنون قیمت‌ها را افزایش چندانی نداده‌ایم. اما در صورت ادامه روند صعودی نرخ دلار و همچنین تداوم وضعیت موجود، ناچار به افزایش قیمت‌ها در سال جدید خواهیم شد.

به گفته شهیدی، معضل رشد قیمت‌ها لطمه شدیدی به صنف فعال در حوزه‌های مختلف و همچنین حوزه صوتی و تصویری زده است و تا همین جا هم که اجازه رشد قیمت‌ها را نداده‌ایم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

دارمی، مدیر بازاریابی شرکت گلدیران هم در این باره گفت: اگرچه طی ماه‌های گذشته با وجود رشد شدید نرخ دلار، ما قیمت‌ها را ثابت نگه داشتیم، اما این احتمال وجود دارد که ما قیمت‌ها را افزایش دهیم و در حال حاضر هم ما در کنار کاهش قیمت برخی از مدل‌های تلویزیون، قیمت برخی از مدل‌ها را نیز به ناچار افزایش داده‌ایم.

معصومی، یکی دیگر از فعالان بازار تلویزیون هم با بیان این مطلب که هزینه‌های حمل‌ونقل و... افزایش یافته است و ما برای جبران هزینه‌ها ناچاریم قیمت‌ها را افزایش دهیم، گفت: علاوه بر هزینه‌های حمل‌و‌نقل و... هزینه‌های جانبی مانند برق، تلفن، گاز، اجاره واحد تجاری و... افزایش یافته و عدم افزایش قیمت‌ها در این صورت اجحاف در حق فروشندگان است.

یکی دیگر از فعالان بازار تلویزیون با بیان این مطلب که شرکت‌های عرضه‌کننده و نمایندگی‌های فروش قیمت‌ها را افزایش داده ولی از بیان حقیقت خودداری می‌کنند، گفت: برخی از شرکت‌ها تعدادی از مدل‌های کمیاب خود را گران کرده‌اند و در مقابل قیمت مدل‌های کم فروش را کاهش داده‌اند و زمانی که از آنها در مورد روند قیمت‌ها در بازار سوال می‌کنیم می‌گویند، ما قیمت‌ها را کاهش داده‌ایم.

فعالان بازار که می‌گویند امکان رشد بیشتر قیمت‌ها در سال جاری وجود ندارد، ولی در صورت ادامه وضعیت موجود قیمت‌ها در سال آینده بیش از پیش گران خواهند شد.

فعالان بازار همچنین می‌گویند، طی مدت اخیر میزان تقاضا برای نمونه‌های ارزان قیمت دوباره افزایش یافته است و به نظر می‌رسد تلاش‌هایی که برای جلب توجه بازار به سمت مدل‌های جدید تر و تکنولوژی‌های نوین شده بود اینک بی نتیجه شده است.چرا که با توجه به شرایط بازار و کاهش قدرت خرید مردم آن دسته از افرادی که ناچار به خرید هستند از نمونه‌های ارزان‌قیمت مانند LEDهای ارزان قیمت در سایزهای ۳۶ و ۳۸ یا نمونه‌های LCD استقبال می‌کنند.

با این اوصاف فعالان بازار می‌گویند، اگر چه قیمت‌ها افزایش یافته است اما اینک بهترین زمان برای خرید کالا است و اگر قصد خرید دارید بهتر است هم‌اکنون برای خرید مراجعه کنید.