به دنبال انتقاد از آلوده بودن بسیاری از برنامه‌های عرضه شده در فروشگاه آنلاین آندروید، گوگل تعدادی از این برنامه‌ها را شناسایی و از این فروشگاه حذف کرد. گوگل ۳۷ برنامه آلوده این فروشگاه را پاک کرده و جزئیات مربوط به این برنامه‌ها را هم برای اطلاع کاربران منتشر کرده است.

بسیاری از این برنامه‌ها که به تقلید یا طرفداری از برنامه‌های پرطرفدار وبه خصوص بازی‌ها طراحی می‌شوند، به گونه‌ای کدنویسی شده‌اند که اطلاعات شخصی کاربران و همین طور اطلاعات مربوط به نحوه استفاده آنها از گوشی را به سرقت ببرند.

شرکت ترندمیکرو که در این زمینه با گوگل همکاری کرده می‌گوید برخی از این برنامه‌ها حجم بالایی از اطلاعات شخصی کاربران را سرقت می‌کنند و به عنوان مثال، یکی از آنها جزئی ترین داده‌های مربوط به سیستم عامل گوشی، شماره هویت بین المللی IMEI و حتی شماره تلفن کاربر را سرقت کرده و برای مقصدی ناشناس ارسال می‌کند.

Kervin Alintanahin کارشناس شرکت ترندمیکرو که بسیاری از این برنامه‌ها را شناسایی کرده می‌گوید مدت‌ها پیش اطلاعات مورد نیاز را در اختیار گوگل گذاشته و از اهمال گوگل در برخورد با مشکلات فروشگاه آنلاین آندروید به شدت انتقاد کرد.