واگذاری سیم‌کارت رایتل آغاز شد

گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل رایتل با اعلام تحویل سیم‌کارت‌های ثبت نامی رایتل در تهران تا پیش ازعید نوروز گفت: از نیمه دوم فروردین‌ماه سال جدید، تحویل سیم‌کارت‌های رایتل به روز انجام می‌پذیرد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، در این مراسم که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یزدانجو مدیر عامل شستا، فرنگ مدیرعامل رایتل، عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و تنی چند از مسوولان در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزارشد، حمید فرنگ مدیر عامل شبکه اپراتور نسل سوم رایتل گفت: در حال حاضر پوشش کامل ۸ شهر بزرگ کشور طبق پروانه فعالیت این اپراتور صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: خدمات مبتنی بر مکان، بانکداری همراه، آموزش از راه دور، دولت الکترونیک، ارتباط صوتی - تصویری، خدمات درمانی و تجارت الکترونیک از جمله کاربردهای سیم‌کارت‌های نسل سوم است.

فرنگ با اشاره به اینکه مرحله دوم پیش ثبت نام این سیم‌کارت‌ها در تهران بعد از عید آغاز می‌شود، گفت: این شبکه هم اکنون در تهران و کرج راه اندازی شده است و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی آن می‌تواند در راستای توسعه کشور، توسعه رفاه و عدالت اجتماعی، کاهش نیاز به رفت و آمد و کاهش شکاف دیجیتالی موثر واقع شود.

همچنین در این مراسم وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی شبکه اپراتور سوم تلفن همراه در تهران گفت: کشور ما جوانان خلاق و مبتکر زیادی دارد که به دلیل فقدان زیرساخت و نبود بستر مناسب برای رشد و شکوفایی و بهره‌وری مناسب از این سرمایه‌ها، امکان بالندگی آنها چنانچه باید مهیا نیست و حاصل کار آنها در اختیار دیگران و کشورهای بیگانه قرار می‌گیرد.

وی افزود: وجود اپراتور سوم این بستر را مهیا می‌کند که جوانان و دانشجویان بتوانند از حاصل فکر و تلاش خود بهره‌مند شوند.

دکتر شیخ‌الاسلامی در این مراسم اظهار کرد: رایتل با وجود تحریم‌ها توانست کار را پیش ببرد و امیدواریم این شبکه در سراسر کشور گسترده شود. وی ابراز امیدواری کرد مردم با استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه از رفاه بیشتری برخوردار شوند.

وی افزود: با ورود رایتل به بازار خدمات ارتباطی، سطح توقعات مردم نیز افزایش

می‌یابد، در مرحله اول مردم خواهان سیم‌کارت‌ هستند، پس از آن نیاز به خدمات مناسب این اپراتور خواهند داشت که امیدواریم توقعات مردم در این زمینه برآورده شود. وی ادامه داد: طبیعی است اپراتوری که تازه شروع به کار می‌کند، اختلالات و مشکلاتی دارد که این قابل درک است و مردم نیز متوجه هستند و شاید چند ماه فرصت بخواهیم که بتوانیم آن را در سطح قابل قبولی ارائه دهیم و انتظار دارم به وعده‌هایی که پیش از این داده شده، به موقع عمل شود.

دکترشیخ‌الاسلامی در ادامه از مسوولان شرکت تامین تلکام وابسته به سازمان تامین اجتماعی به عنوان مجری اپراتور سوم تلفن همراه کشور خواست که برای نوروز برنامه ویژه‌ای به مردم به ویژه تهرانی‌ها داده شود.

وی تاکید کرد: در کنار ورود فناوری جدید به کشور، نباید از موضوعات و مسائل فرهنگی فارغ باشیم ، باید همراه با خدماتی که در کشور ارائه می‌شود، ملاحظات فرهنگی مناسبی نیز ارائه و به موضوعات فرهنگی مرتبط با این مباحث بسیار توجه شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سایر اپراتورهای تلفن همراه کشور نیز پیشنهاد کرد برنامه‌ جامعی در زمینه مسائل فرهنگی تهیه و همه اپراتورهای تلفن همراه به صورت مشترک درحوزه فرهنگی فعالیت کنند.

در این مراسم نخستین سیم‌کارت‌های رایتل در تهران به خانواده‌های معظم شهدا تقدیم شد و در ادامه از طریق سیم‌کارت‌های رایتل با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این جلسه حضور نداشت ارتباط برقرار شد.

رایتل نام تجاری اپراتور سوم تلفن همراه است که معنی آن تلفن هوشمند و خردمند است، این واژه از لغت فارسی «رای» به معنی خرد گرفته شده و پسوند تل آن نیز به معنی تلفن است. با سیم‌کارت‌های نسل سوم تلفن همراه علاوه بر مبادله صدا و پیام از طریق تلفن همراه، امکان ارسال تصویر و استفاده از اینترنت نیز میسر می‌شود.