رونق در بازار تلویزیون

بازار دیجیتال- با وجودی که در بازار تلویزیون شاهد رشد محدود قیمت‌ها در مورد برخی از برندها بوده‌ایم اما براساس اعلام فعالان بازار، میزان تقاضا طی هفته گذشته، نسبت به هفته‌های قبل در بازار افزایش یافته است و این می‌تواند نشان‌دهنده آغاز خریدهای شب عید باشد. به گفته فعالان بازار، طی هفته گذشته در بازار خرید و فروش تلویزیون نمونه‌های LCD ، LED و سه بعدی تا حدودی نسبت به قبل با افزایش تقاضا مواجه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تقاضا در هفته‌های آینده رشد بیشتری داشته باشد. محمد نعمتی یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید، در بازار تلویزیون طی هفته گذشته شاهد تغییراتی بوده‌ایم و نمونه‌هایی با قیمت کمتر از یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار فروش خوبی داشتند. ضمن اینکه فروش نمونه‌های سه‌بعدی هم از طرف گروه مصرف‌کنندگان با قدرت مالی بالاتر، افزایش یافته است.

مسعودی، یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که در حال حاضر خریداران تلویزیون در بازار به دو دسته تقسیم شده‌اند، گفت: در حال حاضر برخی از خریداران برای خرید تلویزیون‌های ارزان‌قیمت که اکثرا LCD هستند به بازار مراجعه می‌کنند و دسته دیگر هم قیمت برایشان اهمیت چندانی ندارد و بیشتر از نمونه‌های هوشمند یا سه بعدی استقبال می‌کنند.فعالان بازار می‌گویند، دستگاه‌های دی وی دی پلیر، دستگاه‌های اچ دی مدیا پلیر هم طی مدت اخیر در بازار فروش خوبی داشته‌اند.

به گفته آنها گروهی از خریداران با تصور اینکه قیمت‌ها پس از عید افزایش می‌یابد هم‌اکنون برای خرید اقدام کرده‌اند. از نظر ما هم‌اکنون بهترین زمان برای خرید کالا است، چرا که روند قیمت‌ها پس از عید نوروز و حتی در شب عید غیرقابل پیش‌بینی است.