کامپیوتر چند کاره رومیزی برای کاربران حرفه‌ای

بازار دیجیتال- اگر خودتان را یک کاربر حرفه‌ای می‌دانید، احتمالا محصول جدید شرکت HP نظرتان را به خودش جلب می‌کند. این محصول جدید یک کامپیوتر چندکاره رومیزی است که با مدل Z۱ به بازار معرفی شده است. این کامپیوتر چند کاره مجهز به یک نمایشگر ۲۷ اینچی IPS است که تصاویر را با وضوح ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. در پشت این نمایشگر یک پردازنده چهار هسته‌ای Intel Zeon و یک کارت گرافیک چهار هسته‌ای Nvidia تعبیه شده است.

صفحه نمایش این کامپیوتر امکان دید ۱۷۸ درجه‌ای را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. هارد این دستگاه از نوع SSD با ظرفیت ۱۶۰ یا ۳۰۰ گیگابایتی است. اما بد نیست بدانید که کاربران این دستگاه می‌توانند از هارد دیسک‌های SATA با سرعت ۷۲۰۰ یا ۱۰ هزار دور در دقیقه هم استفاده کنند.

با این همه، اما چیزی که احتمالا نظر کاربران حرفه‌ای را به خودش جلب می‌کند این است که این کامپیوتر طوری طراحی شده که کاربران می‌توانند پشت آن را به راحتی باز کرده و تعمیرات یا تغییرات لازم را در سخت افزار آن انجام بدهند.

شرکت HP اعلام کرده است که کامپیوتر چند منظوره جدیدش از ماه آوریل آینده و با قیمت ۱۸۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد و به فروش عمومی می‌رسد.