ویدئو پروژکتوری به اندازه کف دست

بازار دیجیتال- یک دستگاه ویدئو پروژکتور کوچک و قابل حمل به بازار معرفی شده است. این محصول را که شرکت Portonics با مدل Pro ۳۱۵ به بازار معرفی کرده است، طراحی به اندازه کف دست کاربران داشته و عمر باتری آن طولانی است. این دستگاه مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های microSD را به کاربرانش می‌دهد. این ویدئو پروژکتور تصاویر را با وضوح ۶۰۰×۱۰۲۰ پیکسل و شدت روشنایی ۴۵ انسی لومن برای کاربرانش پخش می‌کند. این دستگاه امکان باز تولید تصاویر رنگی در اندازه ۸۰ اینچ را داشته و طول عمر لامپ آن به بیش از ۲۰ هزار ساعت می‌رسد. این محصول جالب و کوچک با وزن سبک و قابل حملش، مجهز به پورت HDMI بوده و به راحتی بدون استفاده از کامپیوترهای شخصی به حافظه‌های فلش USB هم متصل می‌شود.

ویدئو پروژکتور Pro ۳۱۵ مبتنی بر یک اسپیکر داخلی با قدرت پخش یک وات است و از پورت‌هایی مانند VGA، Composite و USB بهره می‌برد. باتری لیتیومی این دستگاه در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا دو ساعت را به کاربرانش می‌دهد. این دستگاه عکس‌های با فرمت JPEG، BMP و PNG، ویدئوهایی با فرمت‌های MPEG۱، MPEG۲، MPEG۴، MOV، FLV، DivX، H۲۶۴، MPEG و RMVB را نمایش می‌دهد. این دستگاه همچنین قابلیت پخش و اجرای فایل‌های موسیقی با فرمت‌های WMA، MP۳ و AAC را هم دارد.

این ویدئو پروژکتور جیبی و کوچک قرار است به زودی به بازار عرضه شود. با این حال اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه آن اعلام و منتشر نشده است.