این روزها تقریبا همه عکس‌ها به اصطلاح دیجیتالی شده‌اند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروزه با آمدن تلفن‌های هوشمند و با پیکسل‌های بالای در نظر گرفته شده برای دوربین این گوشی‌ها، مشتریان دوربین‌های با کیفیت بالا نیز به سمت این گوشی‌های هوشمند به دلیل قیمت‌های پایین‌تر آنها نسبت به دوربین‌های دیجیتال می‌روند، اما در این گزارش به معرفی برخی از تازه‌های دنیای دوربین‌های دیجیتال می‌پردازیم. دوربین کوچک ۱۴ مگاپیکسلی ۳ بعدی

شرکت Olympus که یکی از سازندگان مطرح دوربین‌ در جهان محسوب می‌شود به تازگی سری جدید دوربین‌های خود را رونمایی کرد، اما یکی از این دوربین‌ها، SZ-۱۱ است که با وجود طراحی فشرده و کوچک دارای لنز ۱۴ مگاپیکسلی است. این دوربین تا ۲۰ برابر زوم اپتیک دارد. فیلمبرداری باکیفیت HD و استاندارد h ۲۶۴ و همچنین پشتیبانی از فن‌آوری فیلتر جادویی Olympus از دیگر مشخصات این دوربین است. صفحه نمایش ۳ اینچی و گرفتن تصاویر ۳ بعدی از امکانات این دوربین با قیمت ۳۷۸ دلاری است.

دوربین ۱۴ مگاپیکسلی با قدرت زوم ۳۰ برابر

یکی از معتبرترین تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتال یک دوربین قدرتمند ۱۴ مگاپیکسلی عرضه کرد که از زوم اپتیک ۳۰ برابر بهره می‌برد. شرکت فوجی دوربین جدید خود یعنی FinePix S۴۰۰۰ را معرفی کرد. این دوربین ۳۸۰ دلاری که از ۴ باتری AA تغذیه می‌کند، دارای لنز ۱۴ مگاپیکسلی با نوع لنز CCD است. صفحه نمایش این دوربین، ۳ اینچ و ISO از ۶۴ تا ۱۶۰۰است و گرفتن تصاویر با فرمت RAW و JPEG و پشتیبانی از کارت‌های حافظه SDHC ،SD و نیز گرفتن فیلم‌هایی با کیفیت ۷۲۰ فریم از دیگر مشخصات این دوربین است.

دوربین دیجیتالی فوق باریک

شرکت سونی هم یک دوربین دیجیتال ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌ باریک لمسی عرضه کرد که دارای صفحه نمایش OLED است. این دوربین که DSC-TX۵۵نام دارد، قادر است ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰ مگاپیکسل ضبط کند همچنین قدرت زوم لنز این دوربین تا ۵ برابر و ضخامت بدنه آن ۲/۱۲ میلیمتر است. DSC-TX۵۵ دارای یک صفحه نمایش لمسی

۳/۳ اینچی OLED است.این دوربین که از سری سایبرشات سونی بوده، دارای امکاناتی است که به وسیله آن می‌توان چند عکس را به یک عکس سه‌بعدی تبدیل کرد.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق سبک

پاناسونیک یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق سبک به نام GF۳ به بازار روانه کرد که از طراحی باریک و ساده‌ای نیز برخوردار است که تنها ۲۲۰ گرم وزن دارد و ابعاد آن کوچک‌تر از اغلب گوشی‌های موبایل است و می‌تواند رقیبی برای دوربین‌های عکاسی دیجیتال حرفه‌‌ای به حساب بیاید. GF۳ امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و از حسگر کلاس DSLR بهره می‌برد. همچنین امکان عکاسی سه بعدی را هم داشته و قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه را به کاربرانش می‌دهد. البته لنز ویژه عکاسی سه‌بعدی این دوربین به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

دوربین‌های دیجیتال جدید سایبرشات

سونی از سه مدل جدید دوربین کامپکت سایبرشات رونمایی کرد که با این حساب تعداد دوربین‌های جدید این شرکت در سال ۲۰۱۲ به شش عدد می‌رسد. این دوربین‌ها که همگی دارای لنزهای زوم ۵برابر و حسگرهای Exmor R CMOS هستند، در ماه مارس به فروش خواهند رفت. سه دوربین W۶۲۰ ،W۶۱۰ و W۶۵۰ که در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) رونمایی شدند هم در ماه فوریه به بازار وارد می‌شوند و یک ماه پس از آن به فروش گذاشته خواهند شد. دو مدل WX۵۰ و WX۷۰ در شکل و عملکرد تقریبا یکسان هستند و هر دو دارای لنزهای کارل زایس زوم

۱۲۵-۲۵ میلی‌متری، یک حسگر تصویر ۱۶ مگاپیکسلی، قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسلی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و تثبیت نوری تصویرند. مدل WX۵۰ که دارای صفحه‌نمایش ۷/۲ اینچی است، با قیمت ۹۹/۱۹۹ دلار و WX۷۰ دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۳ اینچی با قیمت ۹۹/۲۲۹ دلار به فروش خواهند رفت. اما دوربین DSC-TX۲۰۰V یک دوربین کامپکت ۱۸ مگاپیکسلی و دارای لنزهایی با قدرت زوم ۵ برابر، قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، تثبیت نوری تصویر، GPS و لنزهای اپتیک کارل زایس است. صفحه نمایش لمسی ۳/۳ اینچی آن دارای فناوری OLED برای یک تصویر واضح و روشن است و همچنین دوربینی ضدآب و گرد و غبار دارد.