فروشندگان بازار قیمت‌ها را افزایش دادند

بازار دیجیتال- با وجودی که نمایندگی‌های فروش و روسای اتحادیه و سایر ارگان‌های مربوطه از ثبات قیمت‌ها در بازار تلویزیون طی شش ماه اخیر خبر می‌دهند، اما خبرهایی از بازار مبنی بر افزایش قیمت‌ها شنیده می‌شود. فعالان بازار که معتقدند مدت‌ها پیش از این باید قیمت‌ها در بازار افزایش می‌یافت اعلام کرده‌اند، طی مدت اخیر به دلیل فشاری که روی فروشندگان و فعالان بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اعمال می‌شد، فعالان بازار نتوانستند قیمت‌ها را افزایش دهند، اما با رشد شدید قیمت‌ها طی ماه‌های اخیر امکان ثابت نگه داشتن قیمت‌ها وجود ندارد و به همین دلیل برخی از فروشندگان به طور خودسرانه قیمت‌ها را در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند.

این در حالی است که نمایندگی‌های فروش اعلام کرده‌اند همچنان از افزایش قیمت‌ها خودداری کرده‌اند، اما نمی‌توانند بازار و حتی تعدادی از فروشگاه‌هایی که نماینده فروش هستند را برای ثابت نگه داشتن قیمت‌ها مجاب کنند.

امیری، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید، طی یکی دوماه اخیر، میزان موجودی تلویزیون در برخی از مدل‌ها به شدت کاهش یافته است و فعالان بازار ناچارند مدل‌های موجود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. به گفته وی میزان رشد قیمت‌ها در بازار با وجود مقاومت شرکت‌های عرضه‌کننده در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است که البته میزان رشد قیمت مدل‌های کمیاب بازار بیشتر است.

مسعود سلمانی، یکی دیگر از فعالان بازار تلویزیون هم می‌گوید، طی مدت اخیر نظارت در بازار هم کمتر شده است و به همین دلیل برخی از فروشندگان از فرصت استفاده کرده و قیمت‌ها را افزایش داده‌اند. به گفته این فروشنده، در شرایطی که قیمت همه کالاها افزایش یافته است نمی‌توان از رشد هزینه‌های واردات کالا یا مواد اولیه و حمل‌ونقل و... چشم پوشی کرد و قیمت‌ها را افزایش نداد. به گفته وی فعالان بازار ناچار شده‌اند قیمت‌ها را افزایش دهند.

فعالان بازار که افزایش قیمت‌ها را منطقی می‌دانند می‌گویند، معمولا در این روزها بازار خرید و فروش تلویزیون و کالاهای حوزه صوتی و تصویری گرم می‌شود و از آنجا که موجودی برخی از مدل‌ها با برندهایی که اکثرا وارداتی هستند کاهش یافته است ناچار به افزایش

قیمت‌ها هستیم.

وی به افزایش خرید و فروش‌های اقساطی اشاره کرد و گفت، شرایط بازار شکل معاملات را دستخوش تغییراتی کرده است که یکی از این تغییرات رشد خرید و فروش‌های اقساطی است.