ایسنا- مخابرات استان تهران در راستای مشتری‌مداری و حمایت از مشترکان تلفن ثابت خود، طرحی به نام پیش‌پرداخت را به اجرا گذاشته که به نفع اجاره‌نشینان است. اخیرا شاهد در دستور کار قرار گرفتن روشی ساده برای درخواست و دریافت اینترنت پرسرعت از سوی مخابرات استان تهران بودیم که هرچند به عقیده کارشناسان کمی دیر صورت گرفته اما اقدامی شایسته به شمار می‌رود.

این طرح که از آن با عنوان PREPAID یاد می‌شود طرحی در جهت امکان پیش پرداخت هزینه تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت بر روی سامانه ۱۸۱۸ است؛ به گونه‌ای که اگر مشترکانی از تلفن ثابت و یا خطوط اینترنت پرسرعت مخابرات استان تهران به علت برخی مسافرت‌های ناگهانی و طولانی مدت قادر به پرداخت سر موعد کارکرد تلفن ثابت خود نیستند می‌توانند از این روش استفاده کرده و مبلغی حدود ۱۰۰ هزار ریال را پیش پرداخت کنند.

یکی دیگر از چالش‌ها و معضلاتی که در اجرای این روش دیده و برطرف شده این است که تا قبل از اجرا، متقاضیان دریافت اینترنت پرسرعت مخابرات ملزم بودند که مدارک شناسایی صاحب خط تلفن ثابت را به مخابرات ارائه دهند و حال اگر فردی منزلش اجاره‌ای بود و به تبع آن خط تلفنش نیز به نام مالک بود، باید مدارکی از قبیل اجاره‌نامه را نیز همراه مدارکش به مخابرات ارائه می‌داد.

البته موضوع به همین سادگی‌ها هم نبود و عده‌ای به دلیل روابط آشنایی و دوستی که داشتند بین خودشان اجاره‌نامه‌ای را نوشته و به امضا رسانیده بودند که از نظر مخابرات وجهه معتبر و قانونی نداشت و به همین منظور درگیر روند دیگری می‌شدند که مخابرات به آنها پیشنهاد می‌داد و آن تهیه مدارک شناسایی مالک خط بود که این هم می‌توانست با در دسترس نبودن مالک اصلی، چرخه‌ای تمام نشدنی را به وجود آورد که در انتها با رسیدن به نتیجه عدم ارائه مدارک خواسته شده، خط اینترنت پرسرعت برای متقاضی راه‌اندازی نمی‌شد.

خوشبختانه ‌با طرح PREPAID (پیش‌پرداخت)، متقاضیان اینترنت پرسرعت دیگر اجباری به رعایت برخی روال‌های تعبیه شده در پیش نیازهای دریافت پورت پرسرعت ندارند.

در این طرح متقاضیان تنها می‌توانند بسته به نیاز خود اقدام به دریافت پورت پرسرعت کنند و برروی خط تلفنی که به نام دیگری است با ارائه مدارک اصلی و کپی خود اینترنت پرسرعت دریافت کنند.