نت‌بوک سبک و با قابلیت

بازار دیجیتال- شرکت HP به تازگی یک مینی لپ‌تاپ کوچک را به بازار معرفی کرده است. این مینی لپ‌تاپ کوچک که با مدل ۱۱۰۴ به بازار معرفی شده، در واقع رقیبی برای نت‌بوک‌های سری Aspire شرکت Acer به حساب می‌آید. این مینی لپ‌تاپ جدید مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۷ بوده و از پردازنده ۶/۱ گیگاهرتزی Intel Atom N۲۶۰۰ بهره می‌برد. رم این دستگاه از نوع DDR۳ با ظرفیت ۲ گیگابایت بوده و کارت گرافیک آنIntel Media Accelerator ۳۶۰۰ است. این دستگاه سبک ابعادی برابر ۸۹/۰×۵۲/۷×۵۵/۱۰ اینچ بوده و وزن آن به ۲۶/۱ کیلوگرم می‌رسد. نمایشگر این دستگاه از نوع LED با اندازه ۱/۱۰ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

نت‌بوک جدید HP دارای هارد درایوی از نوع SATA با ظرفیت ۳۲۰گیگابایت است و قابلیت‌های چندرسانه‌ای مختلف را به کاربرانش می‌دهد. این محصول دارای اسپیکر استریو بوده و از یک جک مخصوص هدفون هم بهره می‌برد. کیبورد Qwerty این دستگاه ساختار ضد گرد و خاک داشته و تاچ پد آن کاملا حساس و مجهز به دو کلید لمسی کوچک است.

این دستگاه دارای امکانات دیگری مانند کارتخوان، پورت USB ۲.۰، پورت VGA، Wi-Fi و بلوتوث بوده و باتری آن در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا ۹ ساعت را به کاربرانش می‌دهد. شرکت HP اعلام کرده است که این نت‌بوک جدیدش را با مدل Mini ۱۱۰۴ به زودی و با قیمت ۳۹۹ دلار روانه بازار کرده و به فروش عمومی خواهد رساند.