قیمت تلویزیون ثابت ماند

بازار دیجیتال- با وجودی که نرخ دلار طی یک هفته گذشته روند صعودی در پیش گرفته است، اما در بازار تلویزیون همچنان قیمت‌ها بدون تغییر است و حتی برخی از فعالان بازار و نمایندگی‌های فروش از کاهش قیمت برخی از مدل‌ها در هفته گذشته خبر دادند. به گفته فعالان بازار، هنوز مجوز لازم به فعالان حوزه لوازم صوتی و تصویری در مورد افزایش قیمت‌ها داده نشده است و به همین دلیل، اکثر فعالان بازار و به ویژه نمایندگی فروش نمی‌توانند قیمت‌ها را افزایش دهند.

دارمی، مدیر بازاریابی بخش لوازم صوتی و تصویری شرکت ال‌جی در این باره گفت، با وجودی که نرخ دلار روندی صعودی داشته است اما ما در مورد برخی از مدل‌ها کاهش قیمت داشته‌ایم. ضمن اینکه به دلیل تعطیلات ژانویه معمولا شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که ما این کاهش قیمت را در مورد برخی از مدل‌ها اعمال کرده‌ایم.

به گفته وی، اگر وضعیت نرخ دلار به همین منوال پیش رود به احتمال زیاد، فعالان این حوزه هم قیمت‌ها را افزایش می‌دهند چون واقعا برایشان نمی‌صرفد در چنین شرایطی کالاها را با این قیمت به فروش برسانند.

مسوول یکی از نمایندگی‌های فروش بانیان الکترونیک هم با بیان این مطلب که همچنان از افزایش قیمت‌ها در بازار تلویزیون جلوگیری می‌شود گفت، گروهی پیش‌بینی کرده‌اند که نرخ دلار بالاتر می‌رود و در صورت تحقق چنین روندی ما ناچاریم قیمت‌ها را افزایش دهیم.

فعالان بازار همچنین با اشاره به این موضوع که در مدت اخیر تقاضا برای تلویزیون‌های هوشمند نسبت به قبل افزایش یافته است گفتند، گویا خریداران به این آگاهی رسیده اند که قیمت‌ها در روزهای آینده افزایش می‌یابند و به همین دلیل برای خرید کالا اقدام کرده اند.به گفته فعالان بازار، در هفته‌های گذشته بازار خرید و فروش تلویزیون پررونق بوده و میزان فروش نسبت به قبل افزایش یافته است. اما گروهی از فعالان بازار به دلیل اینکه پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها در روزهای آینده افزایش می‌یابد از به فروش رساندن مدل‌های با قابلیت و پر تقاضای خود خودداری می‌کنند.

فعالان بازار که با توجه به نوسانات نرخ دلار از نظارت شدید بر بازار این کالا چندان دل خوشی ندارند می‌گویند، اگر نظارتی باشد باید روی تمام کالاها باشد نه اینکه تنها روی بازار تلویزیون.

سعیدی یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری می‌گوید: طی هفته‌های اخیر قیمت تمام کالاها، حتی مواد غذایی و آرایش و بهداشتی افزایش یافته است. اما ما نمی‌توانیم قیمت‌ها را افزایش دهیم و باید کالاها را با ضرر به فروش برسانیم.

وی افزود: در ماه‌های گذشته هزینه‌های جانبی ما افزایش یافته است و ما نمی‌توانیم در چنین شرایطی فعالیت کنیم.