با توجه به پایان سال 2011 میلادی، برخی از مهم‌ترین تلفن‌های هوشمند طی سال گذشته میلادی معرفی شدند. چندی پیش سی‌نت برخی از این تلفن‌های هوشمند را که به عقیده خودش از بهترین‌ها برای کاربردهای مختلف هستند، معرفی کرده است که به شرح زیر است:

گالکسی نکسوس سامسونگ


گالکسی نکسوس سامسونگ به‌عنوان بهترین تجربه آندروید نام برده شده که سیستم عامل آن با آندروید ۰/۴ کار می‌کند و در جایگاه خودش به‌عنوان یکی از عالی‌ترین گوشی‌ها مطرح شده است. نسخه به روز شده آندروید ۰/۴ این محصول که به آیس‌کریم سندویچ شهرت دارد، کاربردهای جدید و جذابی را به ارمغان آورده است و علاوه بر این‌ها طراحی هوشمندانه، نمایشگر زرق و برق‌دار و کاربرد داخلی مهیج از دیگر مزایای این گوشی به حساب می‌آید.حذف منحنی یادگیری آندروید توسط این نسخه و شباهت این ورژن به سایر دستگاه‌های گالکسی سامسونگ در برقراری تماس از نقاط ضعف این دستگاه به شمار می‌رود؛ قیمت این دستگاه حدود ۹۹/۸۶۹ دلار است.
آیفون 4


این گوشی که لقب بهترین تلفن هوشمند چندرسانه‌‌ای را به خود اختصاص داده به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های خانواده‌های مجلل و سلطنتی شناخته شده است و حتی اگر شاخصه نسل چهارم و نمایشگر بزرگ این گوشی از آن گرفته شود، باز هم به دلیل دارا بودن IOS5، سیستم هوشمند صدا و دوربین جذاب با قدرت بالا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی خواهد بود که به‌روز بودن برایشان اهمیت دارد.
آیفون ۴S به نسبت نسخه‌های گذشته دارای پردازنده سریع‌تر، دوربین با قدرت بالاتر و به‌روزتر، مزایای IOS۵ و سیستم یاری‌رسان صوتی مفید و جذابی است؛ قیمت این دستگاه نیز ۹۹/۳۹۹ دلار است.
موتورولا رزار
این گوشی هرچند چندان زیبا نیست اما با دوام و با کیفیت به شمار می‌رود و دارای امکاناتی چون GPS، دوربین ۲ مگاپیکسلی و البته دارای نقاط ضعفی است که فقدان دکمه شاتر عکاسی و کیفیت پایین عکس‌ها در بهترین حالت دو مورد از این‌ها است؛ این دستگاه دارای قیمت ۹۹/۱۳۹ دلار است.
سامسونگ گالکسی اس
این دستگاه دارای طراحی پیچیده و دوربینی خوب است که نسخه ویندوز فون ۵/۷ را روی نمایشگر سوپر آمولد به اجرا درمی‌آورد و دارای دو دوربین و پردازشگر سریعی به قدرت ۴/۱ گیگاهرتز است، هرچند که باید صفحه نمایش عریض‌تری داشته باشد و این می‌تواند به‌عنوان نقطه ضعفی مطرح شود؛ قیمت این دستگاه ۹۹/۴۴۹ دلار است.
HTC Sensation


اچ‌تی‌سی تلفن هوشمند جدید خود به‌نام HTC Sensation را رونمایی کرد که دارای سیستم عامل آندروید است و از یک پردازنده دو هسته‌‌ای بهره می‌برد.این تلفن هوشمند دارای یک دوربین هشت مگاپیکسلی در قسمت پشت و یک فلش LED است؛ محصول جدید HTC با سیستم عامل آندروید 3/2 گینگربرد عرضه می‌شود.
W۸سونی اریکسون


تلفن هوشمند W۸ به دنبال تلفن‌های دیگر سری واکمن مانند SE WE۱۵، SE W۵۸۰، SE W۸۱۰ از سوی سونی اریکسون عرضه می‌شود و دارای سیستم عامل آندروید ۱/۲ ایکلیر است.تلفن هوشمند جدید سونی اریکسون به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌طور مستقیم به لیست آهنگ‌ها دسترسی داشته باشند و یکی از امکانات منحصربه فرد آن توانایی پخش ۲۳ ساعت موزیک است.از سایر امکانات این محصول می‌توان به یک صفحه نمایش لمسی ۳ اینچی با وضوح تصویر ۴۸۰ در ۳۲۰، یک دوربین ۲/۳ مگاپیکسلی، رادیو FM، یک رم ۱۲۸ مگابایتی و هدست استریو MH۴۱۰ اشاره کرد.
باریک‌ترین تلفن موتورولا


شرکت موتورولا سومین نسل تلفن‌های هوشمند آندرویدی و محبوب دروید (Droid) را به بازار عرضه کرد که باریک‌ترین تلفن هوشمند فول QWERTY در جهان است.محصول جدید موتورولا از یک پردازنده دو هسته‌‌ای، صفحه نمایش چهار اینچی و یک صفحه کلید گران‌قیمت کشویی QWERTY بهره‌مند است.Droid 3 دارای سیستم عامل آندروید 3/2، دوربین 8 مگاپیکسلی و وای‌فای است. درحال حاضر این محصول در بازارهای آمریکا با قیمت 200 دلار عرضه می‌شود.
ساعت مچی سازگار با گوشی‌های هوشمند


شرکت بلواسکای یک ساعت مچی سازگار با گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند که قابلیت اتصال به گوشی‌های همراه آندرویدی و دستگاه‌های دارای iOS را دارا است.این ساعت I'm Watch نام دارد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان مواردی چون اتصال به آیفون ۴ و گوشی هوشمند آندرویدی از طریق بلوتوث، امکان برقراری و پاسخگویی به تماس‌ها، فرستادن و دریافت کردن پیام‌های متنی و ایمیل‌ها برای کاربران اشاره کرد.کاربران می‌توانند برای تماس‌های تلفنی هندزفری، از اسپیکرهای تلفن استفاده کنند، با استفاده از صفحه لمسی آن می‌توان اعلامیه‌های فیس‌بوک، توییتر را مشاهده و آلبوم‌های عکس را با آن تماشا کرد.از دیگر مشخصات این ساعت کارآمد این است که دارای صفحه نمایش TFT رنگی ۵۴/۱ اینچی ۲۴۰ در ۲۴۰ پیکسل است، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۶۴ مگابایت رم، بلوتوث ۱/۲ با پشتیبانی از EDR هم دارد.
جدیدترین تلفن سه‌بعدی
شرکت شارپ جدیدترین تلفن هوشمند سه‌بعدی آندرویدی خود را رونمایی کرد که از آندروید نسخه ۲/۳ بهره می‌برد و این تلفن هوشمند ۰۰۹ SH نام دارد و از سری AQUOS است.
009 SH دارای صفحه نمایش 4 اینچی بوده و کیفیت این صفحه نمایش QHD و رزولوشن 960 در 540 است که نوع جدیدی از صفحات سه‌بعدی مخصوص گوشی همراه و دوربین این گوشی 8 مگاپیکسلی است.
تلفن هوشمند سه‌بعدی بدون نیاز به عینک
تلفن هوشمند جدید ال‌جی که دارای صفحه نمایش سه‌بعدی بدون نیاز به عینک است و از سیستم عامل آندروید بهره می‌برد، ماه آتی میلادی به بازار آمریکا روانه می‌شود.این تلفن هوشمند که Thrill 4G نام دارد، دارای یک صفحه نمایش 3/4 اینچی با رزولوشن 480 در 800 است و از یک پردازنده دو هسته‌‌ای یک گیگاهرتزی بهره می‌برد.
گالکسی وای‌فای ۶/۳
سامسونگ هم از یک تلفن هوشمند جدید به نام گالکسی وای‌فای 6/3 رونمایی کرد که دارای سیستم عامل آندروید 3/2 گینگربرد است. دارای یک دوربین دو مگاپیکسلی با فلش ال ای دی است و از پخش فیلم‌های ویدئویی اچ دی 720 پیکسلی پشتیبانی می‌کند.