معاونت دایره طراحی نرم‌افزار اداره فناوری اطلاعات بانک مسکن از راه‌اندازی قریب‌الوقوع سرویس همراه بانک برای سیستم‌عامل iOS خبر داد و اعلام کرد این اقدام جزو برنامه‌های بانک مسکن است که اکنون در مرحله تهیه قرار دارد. مهیار نعمتی‌نیا در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به اینکه بانک مسکن اولین بانکی است که نرم‌افزار متن‌باز آندروید را وارد سرویس‌های بانکی‌اش کرده، اعلام کرد: اکنون بیش از هفت ماه است که این سرویس برای مشتریانش راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر این مساله که تعداد کاربران آندرویدی دایره شمول بیشتری نسبت به سایر گوشی‌ها دارند، گفت:در حال حاضر گوشی‌های آندرویدی بازار مناسبی در جهان پیدا کرده‌اند و در داخل هم مردم استقبال خوبی به آنها نشان داده‌اند، همین مساله علتی است برای اینکه بانک‌ها به فکر ارائه خدمات بر بسترآن باشند.

وی با یادآوری این نکته که در حال حاضر نیاز بازار به برنامه‌های موبایل بانکینگ بر روی گوش‌های مبتنی بر جاوا و آندروید که بخش عمده تلفن‌های همراه را در داخل شامل می‌شوند توسط نرم افزارهای ارائه شده مرتفع شده است، اعلام کرد: به زودی و با راه‌اندازی نسخه نرم‌افزار موبایل بانکینگ iOS-Based نیاز کاربران گوشی‌های iPhone نیز در این خصوص برآورده می‌شود.