مادربورد جدید گیگابایت برای گیم‌بازها

بازار دیجیتال- مادربورد A۵۵M-S۲V گیگابایت که مبتنی بر چیپ ست A۵۵ است از نمونه‌های حرفه‌ای در بازار است.

این مادربورد که برای گیمرها و افرادی که قصد انجام امور پیچیده گرافیکی و... مناسب است، مجهز به فن‌آوری AMD Dual Graphic است. این بدین معنی است که با اضافه کردن یک کارت گرافیک از سری ۶۰۰۰ شرکت AMD می‌توانید قدرت پردازش گرافیکی را چند برابر کنید. این مادربورد که مجهز به سوکت FM۱ شرکت AMD است از پردازنده‌های سری A و E۲ پشتیبانی می‌کند. دو اسلات حافظه‌ای که روی مادربورد A۵۵M-S۲V قرار داده شده است به کاربران اجازه می‌دهد تا از ۳۲ گیگابایت حافظه به صورت دو کاناله بهره ببرند.

تعداد درگاه‌های ۲SATA نیز روی این مادربورد به عدد ۶ و تعداد درگاه‌های USB۲.۰ به عدد ۸ می‌رسد که به نسبت قیمت این محصول، مناسب هستند. اما اگر بخواهیم به ویژگی‌های انحصاری که شرکت گیگابایت برای این مادربورد در نظر گرفته است اشاره کنیم، باید ابتدا به سراغ فن‌آوری DualBIOS گیگابایت برویم.

فن‌آوری که با قرار دادن ۲ عدد بایوس سخت‌افزاری روی مادربورد باعث می‌شود تا در صورت خراب شدن بایوس اصلی، اطلاعات بایوس از روی بایوس پشتیبان خوانده شود.

نکته دیگر در رابطه با قطعات استفاده شده در این مادربورد، استفاده از ماسفت‌هایی است که مقاومت داخلی بسیار کمتری دارند. همان‌طور که می‌دانید این امر باعث کاهش هدر رفتن انرژی و در نهایت کاهش بسیار چشمگیر گرما می‌شود. در ساخت و طراحی این مادربورد سعی شده است تا قابلیت‌ها و فن‌آوری‌های غیرضروری حذف شوند تا قیمت تمام شده مادربورد کاهش یابد. کاربرانی که رفع نیازشان را در این مادربورد می‌بینند می‌توانند با قیمت بسیار کمتر آن را تهیه کنند. با استفاده از این مادربورد و APU های جدید AMD می‌توانید در هزینه بسیار زیادی که برای خرید یک کارت گرافیک مجزای قدرتمند در نظر گرفته بودید صرفه‌جویی کنید. مادربورد A۵۵M-S۲V را می‌توانید با گارانتی آواژنگ از بازارهای معتبر داخلی تهیه کنید.