دوربینی با قابلیت عکاسی سه‌بعدی

بازار دیجیتال- مدل DMC-۳D۱ از سری لومیکس دوربین‌های عکاسی سه‌بعدی جدید پاناسونیک است که پاناسونیک به تازگی به بازار معرفی کرده است. با استفاده از این دوربین می‌توانید هم تصاویر دو بعدی و هم تصاویر سه‌بعدی بگیرید. ضمن اینکه این دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیتFull HD را دارد. این دوربین دارای یک جفت لنز واید ۲۵-۱۰۰mm است که در حالت سه‌بعدی ۳۰-۱۲۰mm به حساب می‌آید و دارای سنسور ۸/۱۲ مگاپیکسلی است. وجود دو لنز و دو سنسور سبب می‌شود این دوربین یک دوربین فیلمبرداری سه بعدی خوب نیز به حساب بیاید.

همچنین با این دوربین می‌توانید با سرعت ۸ فریم در ثانیه عکس بگیرید (بدون فوکوس اتوماتیک) یا با سرعت ۴ فریم در ثانیه با فوکوس اتوماتیک در رزولوشن تمام اچ دی عکسبرداری کنید.حداکثر سرعت شاتر این دوربین هم ۱/۱۳۰۰ ثانیه و حداقل سرعت شاتر آن ۳۰ ثانیه است.

در عین حال می‌توانید ویدئوهای اچ‌دی هم با آن ضبط کنید و زوم چهار برابر اپتیکال هم در اختیار دارید.

این دوربین همچنین در حالت ۳ بعدی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت

Full HD و در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل را دارد.ضمن اینکه قابلیت فیلمبرداری در حالت ۲ بعدی با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه ، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد ۷۲۰ × ۱۲۸۰ پیکسل و با سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA در ابعاد ۴۸۰ × ۶۴۰ پیکسل و با سرعت‌ ۳۰ فریم بر ثانیه از سایر ویژگی‌های این دوربین است.

این دوربین همچنین قابلیت تنظیم تراز سفیدی، قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت ۸ فریم بر ثانیه تا ۱۲ عکس را داشته و از تکنولوژی تشخیص چهره، تکنولوژی تشخیص لبخند و... بهره‌مند است.

دوربین جدید پاناسونیک همچنین به یک صفحه نمایش لمسی مجهز به پوشش ضد انعکاس نور با سایز ۵/۳ اینچ است. تجهیز به خروجی HDMI، خروجی USB، خروجی تلویزیون و Pict Bridge از سایر ویژگی‌های این دوربین است. وزن این دوربین هم بدون باتری و کارت حافظه ۱۷۱گرم و همراه با باتری و کارت حافظه ۱۹۳ گرم است.

قیمت این دوربین حدود ۵۰۰ دلار اعلام شده است و به زودی می‌توانید در بازار داخلی هم شاهد عرضه آن باشید.